Ľudí do bezhlavých nákupov vťahujú aj lákavé zľavy. Shopaholizmus bude postihovať čoraz viac ľudí

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Reklamy presne vedia, na čo zamieriť.

Závislosť od nakupovania - shopaholizmus - začína pripomínať pandémiu. Rastie ruka v ruke s rozmachom e-shopov. 

Neustále prezeranie internetových obchodov pokúša všetky vekové kategórie a pohlavia. Psychológovia očakávajú, že táto závislosť bude postihovať čoraz viac ľudí.

„Je to ako pri počítačovej závislosti. Tiež boli potrebné určité štúdie a výskumy, aby sa aj počítačová závislosť zaradila medzi oficiálne diagnózy,“ hovorí psychológ Jozef Daňovský.

Prečítajte si tiež:

​Dobrý marketing? 

Mozog pri online nakupovaní zaplaví dopamín - nazývaný aj hormónom šťastia. A to je začiatok cesty k závislosti.

Môže to byť aj dobrým marketingom, používajú sa dosť progresívne psychologické metódy,“ poznamenal odborník.

„Ako je usporiadaný e-shop, ako ľahko sa dostanete do košíka, do platobnej brány, to všetko sa e-shopy snažia robiť, aby prinútili potencionálneho zákazníka, aby čo najdlhšie trávil čas a naozaj nakúpil,“ vysvetľuje členka katedry marketingovej komunikácie Magdaléna Kajan.

Ďalšou veľmi účinnou taktikou e-shopov sú časovo obmedzené zľavy či odporúčania vytvorené umelou inteligenciou.

Lákavá je aj ponuka filtrovania produktov. Platí, že čím viac má e-shop filtrov, tým je príťažlivejší.

Ako prevenciu pred závislosťou psychológovia odporúčajú stanovenie budgetu na online nakupovanie.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Zaujímavosti

Dôležité udalosti