Predaj mončičákov sa vo svete viac než zdvojnásobil. Vyšší záujem o nich je aj na Slovensku.
Jedna mánia strieda ďalšiu. Raketový ošiaľ s príšerkami Labubu spustil vlnu ďalšieho trendu.
Ide o hračku, ktorá donedávna takmer upadla do zabudnutia. Zrejme ste ju doma mali aj vy.
Zažila globálny boom. Labubu si podmanil svet dospelých aj detí. Spôsobil šialenstvo – ľudia sa preň bili aj kradli a trh zaplavili jeho falzifikáty. Nová zlatá éra plyšových potvoriek sa však, zdá sa, ešte neskončila.
Starším generáciám pritom hračka pripomenula obľúbeného plyšáka z detstva. A tak po rokoch hlási návrat legenda menom mončiči.
„Mončiči vzniklo v Japonsku v roku 1974, čiže už má viac ako 50-ročnú históriu. Je veľmi populárna na zahraničných trhoch, napríklad v Nemecku či vo Francúzsku,“ vysvetľuje produktová manažérka distribútora Lívia Pavlíková.
Ikonickú hračku z 80. rokov sa rozhodla zaobstarať aj austrálska influencerka Sam, keď sa vybrala na cestu do Japonska. Prešla niekoľko obchodov, kým sa jej plyšáka podarilo kúpiť. Pre jeho popularitu v Japonsku obmedzili počet kusov na zákazníka.
Mončiči má úspech naprieč generáciami. Predaj mončičákov sa vo svete viac než zdvojnásobil. Vyšší záujem o nich je aj na Slovensku.
„Ja som si to všimla vo výkladoch obchodov a potešilo ma to. Mončičáci u nás išli jedna radosť. Možno pre neterky zvážim,“ hovorí žena.
„Ani žiadne Labubu, ani mončiči nekupujem deťom. To sú také módne výstrelky, aby ľudia kupovali niečo, čo nepotrebujú,“ vysvetľuje matka detí.
„Keď porovnám tie hračky dnes a tie predošlé, niektoré boli lepšie. Mončiči malo krásnu prívetivú tváričku. Keď to porovnám s Labubu, je to niečo strašné,“ dodáva ďalšia.
Staronová hračka sa na Slovensku opäť začala predávať pred tromi rokmi. Pri ich kúpe však treba byť obozretný. Falzifikáty majú pri nich dlhú históriu.
„Naše československé mončičáky pískali, ale originály nikdy nepískali,“ hovorí Pavlíková.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo