Aj napriek rastúcim životným nákladom Vianoce ostávajú časom, v ktorom sebe aj blízkym chceme dopriať. Najradšej však nakupujeme z pohodlia domova. A darčekom číslo jeden už nie je oblečenie.
Až polovica Slovákov má v pláne obdarovať svojich blízkych kozmetikou. Oblečenie, ktoré dominovalo vlani, skončilo tento rok na druhom mieste. Na treťom skončli knihy, ktoré predbehli hračky. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Home Credit.
„Medziročné porovnanie dát z prieskumu ukazuje, že na Vianociach sa Slováci napriek vyšším životným nákladom šetriť vo všeobecnosti veľmi nechystajú,“ vysvetľuje analytik Home Creditu Jaroslav Ondrušek s tým, že na darčeky plánuje minúť podľa prieskumu zhruba tretina ľudí od 150 do 300 eur, a dokonca viac ako jedna pätina respondentov plánuje minúť viac než 400 eur.
Darčeky už poväčšine nezháňame po obchodoch. Takmer polovica Slovákov (47 percent) plánuje väčšinu darčekov kúpiť online a ďalších 6 percent ich nakúpi výlučne cez internet.
Až 52 percent opýtaných plánuje kupovať časť darčekov za bežnú cenu a časť vo výpredaji. Každý desiaty zas uviedol, že ho zľavy v prípade Vianoc nezaujímajú.
„Cielene iba v zľavách nakupujú najmä ľudia s príjmom do 400 eur a častejšie z východného Slovenska. Scenár – časť za normálne ceny a časť v akcii – zase uplatňujú predovšetkým vysokoškolsky vzdelaní a domácnosti s príjmom 3 až 4-tisíc eur,“ dodáva Ondrušek.
Nová sedačka, exotická dovolenka či najmodernejšia elektronika. Snaha dopriať sebe a rodine luxus pod stromčekom vedie pred Vianocami k vlne zadlžovania:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo