Zatiaľ vás síce od chodenia do pobočky aplikácia úplne neoslobodí, ale v krátkom čase zodpovední sľubujú aj to.
Prehľad o tom, aké obdobia poistenia vám chýbajú do dôchodku aj aká penzia by vám vychádzala podľa zaplatených odvodov tu a teraz. Sociálna poisťovňa doteraz ponúkala takéto informácie, ak u nej máte vytvorený elektronický účet.
Po novom k tomu pridáva aplikáciu. Tá je navyše personalizovaná, takže vám ukáže to, čo sa vás práve týka.
Aplikácia stála poisťovňu 150-tisíc eur a zatiaľ sa k nej dostanete len tak, že už máte v poisťovni svoje konto. To sa dá zriadiť cez portál Slovensko.sk alebo na pobočke Sociálnej poisťovne. Časom by to malo byť všetko v jednom.
Aplikácia sa dá stiahnuť v obchode. Najskôr sa treba prihlásiť do konta na webe poisťovne, zadať svoje autorizačné údaje, čo je unikátne číslo a heslo. Potom už stránka automaticky ponúka vygenerovať potrebný QR kód, ktorý si používateľ naskenuje do mobilu.
„Je to proces, ktorý nie každý zvládne. Ale raz to urobím a potom sa už môžem prihlasovať bežným spôsobom, napríklad cez PIN alebo odtlačok prsta,“ hovorí odborník na IT Ondrej Macko.
Cez takzvané push notifikácie v mobile vás poisťovňa upozorní aj na prípadný dlh, ktorý môžete cez aplikáciu rovno uhradiť. Manažovať sa dá aj PN-ka, dá sa napríklad zmeniť adresa, kde sa budete liečiť.
„Toto je ďalší míľnik na ceste k digitálnej pobočke Sociálne poisťovne,“ konštatoval Erik Tomáš, minister práce, sociálnych vecí a rodiny.
Na budúci rok pošle poisťovňa prvýkrát Slovákom informáciu, akú penziu môžu očakávať zo štátneho systému aj druhého dôchodkového piliera. Od apríla už nebude treba žiadať o tehotenské či materské. Rovnako ako pri elektronickej PN-ke ich už štát prizná automaticky.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo