Slovenská značka má v Česku problém. „Nealko“ limonáda obsahovala alkohol

Dieťa s pohárom limonády (ilustračná snímka)
Dieťa s pohárom limonády (ilustračná snímka) Zdroj: Profimedia

Česká inšpekcia našla v „nealko“ limonáde viac etanolu, než povoľuje vyhláška. Nápoj s príchuťou bazy stiahli z predaja.

Štátna poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia v Česku zistila vyšší obsah etanolu v ochutenej limonáde slovenskej značky, ktorá bola označená ako nealkoholická, informuje tn.cz.

Podľa inšpekcie nápoj nespĺňal požiadavky vyhlášky pre nealkoholické nápoje a musel byť stiahnutý z trhu.

Kontrola sa týkala limonády Oppio origins bazový kvet, ktorú v Česku distribuuje rozvozová platforma Košík.cz.

Prečítajte si tiež:

Limonáda obsahovala alkohol

Inšpekcia upozornila, že nápoj nebol nealkoholický napriek tomu, že to naznačovalo označenie. Informáciu zverejnila na webe Potraviny na pranýři.

„V nápoji, ktorý bol označený ako nealkoholický, bol zistený obsah etanolu vyšší, než pre nealkoholické nápoje pripúšťa príslušná vyhláška,“ uviedla SZPI.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa oppio. ferments (@oppio.sk)

Stiahnutie z predaja sa týka produktu s referenčným číslom 25-000570-SZPI-CZ. Ide o sklenenú fľašu s viečkom, ktorá má 300 mililitrov.

Oppio je slovenská značka, ktorá sa špecializuje na výrobu nealkoholických perlivých fermentovaných nápojov.

Reakcia spoločnosti

„Vyššia hladina alkoholu bola nameraná na 1 šarži, len v Českej republike a bola pravdepodobne spôsobená nedodržaním teplotného reťazca v distribúcii v ČR. Keďže sa jedná o živý produkt, fermentačný proces v teple pokračuje a v uzavretej fľaši môže tvoriť alkohol. Všetky produkty pri výstupe na alkohol testujeme. Žiadny z laboratórnych rozborov, ktoré sme doposiaľ podstúpili, neukázal zvýšenú prítomnosť alkoholu v správne skladovaných produktoch v rámci dátumu spotreby. Ako hlavné opatrenie teda pristupujeme k zmene distribučného partnera v ČR,“ uviedol pre TVNOVINY.sk co-founder spoločnosti Oppio Lukáš Macko.

„Produktová šarža (ktorá predstavovala menej ako 0.6 percenta našej produkcie) v obehu už dávno nie je, keďže sme ju bez odkladu stiahli od všetkých zákazníkov. Predaj príchute ako takej nám zakázaný nebol, a to ani na úrovni konkrétneho predajcu. Celú situáciu sme riešili aj so slovenskými úradmi, ktoré na základe tohto podnetu vykonali kontrolu v našej prevádzke. Po dôkladnom preskúmaní však posúdili, že výrobné procesy sú v súlade s predpismi a nápravné opatrenia sú dostatočné, aby sa situácia neopakovala,“ vysvetlil Macko.

„Na našej strane sme situáciu akceptovali a vyriešili v najkratšom možnom termíne, keďže sme značka, ktorá si férovosť k našim zákazníkom maximálne cení,“ uzavrel co-founder.

Na európskom trhu sú nebezpečné potraviny. Viac sa dozviete v rozhovore:

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

TOP ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Exkluzívne

Dôležité udalosti