Biedronka chce lákať na nízke ceny. Porovnali sme 5 základných potravín s ostatnými reťazcami

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Nízke ceny a kvalita. Takto sa predstavuje Biedronka na Slovensku. Pozreli sme sa teda na pár vybraných potravín.

Po dlhých 20 rokoch vstupuje na slovenský trh nový reťazec. Biedronka totiž zavŕšila príchod na Slovensko, v obci Miloslavov otvorila svoj prvý obchod. Podľa predstaviteľov spoločnosti chcú garantovať trvalo nízke ceny, no nechcú znižovať kvalitu.

„Našou prioritou je ponúkať slovenským zákazníkom kvalitné a čerstvé potraviny za najnižšie ceny. Od začiatku sme sa zamerali aj na spoluprácu so slovenskými dodávateľmi, s ktorými sme vytvorili niekoľko privátnych značiek, ktoré kladú dôraz na kvalitu, čerstvosť a udržateľnosť,“ uviedol Maciej Łukowski, generálny riaditeľ spoločnosti Jerónimo Martins Slovensko.

​Na ceny niektorých základných potravín sme sa pozreli a porovnali ich s konkurenciou. Biedronka už pred vchodom lákala na 250-gramovové maslo za 1,99 eura. Napríklad v Bille sa v akcii predáva za 2,19 eura. V bežnej cene ho reťaze predávajú za viac ako 2,5 eura.

Repkový olej Poliaci ponúkajú za 1,39 eura. V ostatných reťazcoch sa dá v akcii kúpiť za podobnú cenu, bežne je o 30 až 40 centov drahší.

Desať vajec z podstielky stojí 2,59 eura. Za rovnakú sumu ich s Club card ponúka aj Tesco, Kaufland ich v akcii predáva za niečo viac ako 2 eurá.

Pri pečive sa najlepšie porovnáva klasický rožok. Biedronka ho ponúka za 11 centov, čo plus mínus korešponduje aj s cenami v ostatných obchodoch.

Podobné ceny majú všetky reťazce aj pri trvanlivom plnotučnom mlieku. Tá sa pohybuje v okolí 90 centov.

Podľa údajov štatistického úradu v januári (za február budú známe až koncom marca) sa priemerné ceny spomínaných potravín pohybovali nasledovne: Maslo stálo 2,48 eura, olej 1,77 eura, vajcia 2,79 eura, rožok 10 centov a mlieko 93 centov. 

Prečítajte si tiež:

​Na začiatok plánuje 50 predajní

Po Miloslavove otvára Biedronka predajňu vo Zvolene a Považskej Bystrici. Nasledovať bude Senica, Nové Zámky a Levice, pričom posily hľadá aj do predajní v Chorvátskom Grobe a Liptovskom Mikuláši.

Vo všeobecnosti ich chce reťazec mať do konca budúceho roka 50. 

„Najprv sa snažíme budovať obchody v malých a v stredných mestách, Bratislava je náš ďalší krok,“ uviedol Lukowski.

Isté je, že východné Slovensko si ešte bude musieť počkať. Biedronka totiž doposiaľ vybudovala len jedno distribučné centrum vo Voderadoch pri Trnave. To však nedokáže obslúžiť východ krajiny.

 V Poľsku je Biedronka najväčším diskontným reťazcom s potravinami v krajine, ktorý v roku 2025 oslávi 30. výročie svojho vzniku.

S 3 270 predajňami a viac ako 81 000 zamestnancami je najväčším zamestnávateľom v Poľsku a druhou najväčšou spoločnosťou v krajine, pokiaľ ide o tržby.

Skupina v Poľsku prevádzkuje aj sieť Hebe, ktorá sa špecializuje na výrobky pre zdravie a krásu a nedávno expandovala na Slovensko.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

TOP ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Exkluzívne

Dôležité udalosti