Influenceri nám už neponúkajú len kozmetiku či výživové doplnky, ale aj kryptomeny, fondy alebo rôzne iné formy investícií. Všimla si to už aj Národná banka Slovenska. Ľuďom radí, aby boli opatrní.
Známy slovenský zápasník promoval investíciu v Thajsku.
Portál Aktuality.sk zistil, že firma, ktorá dlhopisy vydáva, je nová a nemá majetok. Predchádzajúce podnikateľské aktivity jej majiteľa zanechali státisícové dlhy.
Okrem tohto investovania sa objavuje aj promo na rôzne investičné fóra.
Bankári radia - vždy najprv premýšľať.
„Ak niečo vyzerá príliš dobre alebo na vás niekto vyvíja časový tlak. To znamená, že je to ponuka dostupná len v tomto okamihu, a ak ju zmeškáte už nebudete mať príležitosť. Urobte trošku krok späť, predýchajte to, porozmýšľajte nad tým, či je to reálne. Overte si zdroje z externých zdrojov a až potom sa rozhodujte,“ radí Roman Fusek, riaditeľ odboru ochrany finančných spotrebiteľov z Národnej banky Slovenska.
Influenceri sa stali súčasťou marketingových stratégií.
„Je to konkrétny človek, ktorého sledujeme, ktorého máme radi, a to je najdôležitejšie, máme voči nemu dôveru. To znamená, že vplyv influencerov v marketingu je založený práve na dôvere, ktorú voči nim pociťujeme,“ ozrejmil odborník na marketing z New School Comunnications Gabriel Tóth.
Katarína Vavrovičová alias Katežinka má na Instagrame vyše 120-tisíc sledovateľov. Hovorí, že pokiaľ ide propagáciu finančných investícii, muselo by ísť o overenú firmu s históriou. Problém jej však nerobí robiť propagovať alkoholické či nikotínové produkty.
„Je to za mňa v poriadku, lebo som stále uzrozumená s tým, že to robím ja, tak mi nevadí, keď to robia moji sledovatelia. Mám pocit, že mňa veľmi nesledujú deti, ale vždy nad tým rozmýšľam, ale potom poviem, že každý ma svoj vlastný rozum,“ uviedla influencerka.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo