Posielame o dve tretiny menej listov ako pred dvoma desaťročiami. Vytláča ich elektronická komunikácia. Je to rýchlejšie aj pohodlnejšie. Slovenská pošta to však napriek konkurencii nevzdáva.
Slovenská pošta ročne doručí takmer 150 miliónov listov a balíkov. V pohybe je tak každý deň pol milióna zásielok a priemerný poštár ich denne roznesie aj 200.
V teréne ich je každý deň takmer 3500. Stretnete ich ísť pešo aj na bicykli. Denne urobia aj 20-tisíc krokov. Poštári musia čeliť aj rôznym nástrahám ako napríklad psom. Takmer každý týždeň nejakého poštára napadne zúrivé zviera.
Podľa auditu slovenskej pošty je však aj napriek takýmto úskaliam chybovosť doručovania malá. „Reklamácií je len zlomok a oprávnených iba na úrovni 0,03 percenta,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka.
Mnohí ľudia však kritizujú žlté lístky. Tvrdia, že oznamy o doporučených zásielkach v schránkach objavia, aj keď v ten deň sedeli doma. „Audit nám potvrdil aj takéto zlyhania. Riešime to a pokračujeme v kontrolách,“ tvrdí Kupka.
Podľa pošty sú však technologické možnosti, ako sa žltému lístku v schránke vyhnúť. Môžete si požiadať, aby vám namiesto lístka chodili SMS správy. Doručovanie zásielok si viete manažovať v mobile prostredníctvom aplikácie.
Ak si nájdete žltý lístok, môžete cez ňu požiadať o opakované doručenie listu či balíka alebo si zásielku preposlať inam. Zvoliť môžete aj doručenie na inú poštu, ktorá má lepšie otváracie hodiny, alebo je pre vás dostupnejšia.
Doručovateľov zároveň postupne vybavujú zariadeniami, prostredníctvom ktorých môžete zaplatiť za dobierku kartou.
Mnoho ľudí zlostia aj otváracie hodiny. Väčšinu dní v týždni sú pobočky pošty otvorené v čase, keď sme v práci a nevieme sa na poštu dostať.
„Budeme sa snažiť na to reflektovať a spraviť všetko pre to, aby sa to v dohľadnej dobe zmenilo,“ poznamenal generálny riaditeľ s tým, že je možné, že budeme mať väčšie pošty, ktoré budú otvorené aj cez víkend.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo