Fast fashion gigant má využívať pri predaji nekalé praktiky. Spotrebiteľská organizácia podala do Bruselu sťažnosť

Fast fashion gigant má využívať pri predaji nekalé praktiky. Spotrebiteľská organizácia podala do Bruselu sťažnosť
Ilustračná snímka. Zdroj: Profimedia.sk

Známy e-shop s oblečením, ktorý sa teší veľkej obľube aj na Slovensku, môže mať problém. Oficiálnu sťažnosť podali Európskej komisii spotrebiteľské organizácie z 21 štátov.

Fast fashion gigant Shein má pri predaji používať klamlivé praktiky. Tie opisuje Európska spotrebiteľská organizácia (BEUC) v 29-stranovom dokumente, ktorý predložila Európskej komisii. Informuje o tom The Guardian.

V dokumente sa píše o falošnom odpočítavaní času, kedy má platiť určitá zľava, či o správach o nízkych zásobách, ktoré majú zákazníka nabádať k tomu, aby si určitý produkt kúpil.

Spomína sa aj technika zvaná „confirm shaming“. Ide o vyvolávanie pocitu viny u zákazníka, ak si daný produkt nekúpi. 

Prečítajte si tiež:

Chcú, aby poskytli údaje

BEUC žiada Európsku úniu, aby prinútila Shein sprístupniť dáta, na ktorých sa zakladajú upozornenia o nízkych zásobách či odrátavanie času do konca výpredaja. 

Ak by Shein nedokázal poskytnúť tieto údaje, malo by mu byť podľa spotrebiteľskej organizácie zakázané používať tento typ komunikácie.

BEUC v sťažnosti tiež hovorí o tom, že Shein „propaguje nákupné návyky, ktoré zhoršujú environmentálne a spoločenské problémy“. 

„Na jednej strane podporujú nadmerné výdavky a spôsobujú ekonomické straty spotrebiteľom, na druhej strane podnecujú nadmernú spotrebu odevov, ktoré často obsahujú aj škodlivé chemikálie,“ uvádza organizácia.

Prečítajte si tiež:

Vyjadrenie Sheinu

E-shop na sťažnosť reaguje tvrdením, že BEUC sa nebola ochotná stretnúť sa a diskutovať o daných témach. 

„Táto neochota spolupracovať je mimoriadne sklamaním, najmä vzhľadom na rastúcu popularitu Sheinu medzi európskymi spotrebiteľmi. Spotrebiteľom by najviac pomohlo, keby BEUC súhlasila s stretnutím s nami, umožnila nám vysvetliť našu činnosť a otvorene a transparentne diskutovať o všetkých ich obavách. Bohužiaľ, za posledných niekoľko rokov odmietli všetky naše početné žiadosti o stretnutie,“ uviedla spoločnosť v stanovisku. 

Shein dodáva, že konštruktívne spolupracujú s národnými spotrebiteľskými orgánmi a Európskou komisiou, aby preukázali svoj záväzok dodržiavať právo EÚ.

Slovenská móda zažiarila v Číne. Návrhár Boris Hanečka nám povedal o jeho životnej kolekcii. Viac v reportáži z magazínu Reflex:

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

TOP ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Obchod

Dôležité udalosti