Zistíte, na akú podporu v nezamestnanosti máte nárok alebo zaplatíte dlh. Vyskúšali sme užitočnú novinku

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Komunikácia so Sociálnou poisťovňou sa postupne preklápa do online priestoru. Elektronický účet poistenca už má zhruba 400-tisíc Slovákov. Ako si ho vytvoriť, sme si vyskúšali aj my.

Môžete si ho prirovnať napríklad ku kontu v internet bankingu. Elektronický účet poistenca spustila Sociálna poisťovňa (SP) pred troma rokmi.

O dávky sa síce cez neho zatiaľ požiadať nedá, no po prihlásení sa dostanete k množstvu informácií bez toho, aby ste museli chodiť do pobočky. Od toho, či za vás firma riadne platí odvody, aké obdobia poistenia vám chýbajú do dôchodku, až po potvrdenie o e-PN.

Teraz poisťovňa pridáva novinky. Ak končíte v práci, internetový účet vám ukáže, s akou približne môžete rátať dávkou v nezamestnanosti. A pokiaľ ste zažiadali o dôchodok, viete si pozrieť, ako s ňou úradníci pokročili. A nečakať až na oficiálnu poštu od úradníkov.

Čo nájdete v účte poistenca Zdroj: TV Markíza

Novinky

No a po novom, ak ste dlžný na odvodoch, priamo cez platobnú bránu poisťovne môžete nedoplatky vyrovnať.

„Vie zistiť, či je žiadosť o dôchodok prijatá, prípadne pozastavená,“ poznamenal Martin Hloušek, riaditeľ sekcie dôchodkového poistenia SP.

„Má priamo predvyplnené údaje na uhradenie dlhu a platba je pripísaná takmer okamžite,“ doplnila Lucia Haraštová, riaditeľka odboru správy aplikácií poistného a pohľadávok SP.

Prečítajte si tiež:

​Pomôžu vám aj v nákupnom centre

Prístup do konta sa dá vybaviť na pobočke poisťovne, alebo ak máte občiansky s čipom, aj cez štátny portál Slovensko.sk.

Poisťovňa už má kiosk aj v bratislavskom obchodnom centre. Zriadiť účet sa tak dá aj pri  nakupovaní. Potrebujete len tlačivo a občiansky preukaz. No a ešte stiahnuť takzvaný autentifikátor, s ktorým sa budete prihlasovať. So všetkým vám na pobočke pomôžu.

„Je to dobré, len prihlasovanie je trochu komplikované. Bolo by lepšie, keby to bola aplikácia v mobile,“ myslí si odborník na IT Ondrej Macko.

Aplikáciu má poisťovňa v pláne na jeseň. No a od budúceho roka by sa z nej mali dozvedieť to podstatné. „Odhad budúceho dôchodku z 1. aj 2. piliera,“ podotkol minister práce Erik Tomáš.

Cieľom poisťovne je časom umožniť cez aplikáciu aj žiadať o dávky. Tak, aby do kamenných pobočiek už vôbec nebolo treba chodiť.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

TOP ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Sociálne veci

Dôležité udalosti