Cestu do práce sme si vyskúšali autobusom a následne autom. Jedným spôsobom ušetríme 120 eur

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Do práce chodíme zarábať peniaze. Niečo nás to však aj stojí. Ako dlho a ako ďaleko dochádzame do zamestnania a či je výhodnejšie jazdiť vlastným autom alebo verejnou dopravou, zisťoval Tomáš Velecký.

Za ranné a popoludňajšie kolóny vďačíme sami sebe. Dve tretiny respondentov v prieskume pracovného portálu platy.sk uviedli, že do zamestnania a zo zamestnania jazdia autom. Ak to premietneme na celú populáciu, hovoríme o vyše milióne ľudí, ktorí dvakrát denne sedia za volantom.

Ich najčastejšie mesačné výdavky na benzín a naftu presahujú 100 eur. Oveľa menej populárna je mestská a prímestská doprava či vlaky. Napriek tomu, že je oveľa lacnejšia, do práce takto dochádza len každý piaty zamestnanec. Najviac v Bratislavskom a Košickom kraji, kde sú dve mestá s najhustejšou sieťou verejnej dopravy.

Električkou, autobusom či trolejbusom dochádza do práce 29 percent obyvateľov bratislavskej a 16 percent obyvateľov košickej župy. Základný ročný predplatený sieťový lístok vyjde v dvoch našich najväčších mestách na 263, respektíve 240 eur.

Prečítajte si tiež:

Čo sa oplatí viac?

Cestu do práce sme si vyskúšali autobusom aj autom a porovnali sme čas aj náklady. Zastávka, z ktorej sme nastupovali na autobus, umožnila priamu jazdu do práce bez prestupu. V špičke premáva každých 10 minút, bežne každých 15, a samotná jazda trvá približne 9 minút. Po pripočítaní krátkej chôdze sme dostali celkový čas 17 minút.

Rovnakú trasu sme absolvovali aj autom o hodinu neskôr. Jazda bola ovplyvnená hustou premávkou a tvorbou kolón pred semaformi, pričom autobusy sa časti zdržania dokážu vyhnúť vyhradenými pruhmi. Napriek tomu čas autom bol len o niekoľko minút kratší, konkrétne približne o 5 minút.

Ekonomicky je však verejná doprava výhodnejšia. Jedna cesta autobusom stála 1,09 eura, kým spotreba benzínu na sedemkilometrovú trasu predstavovala približne 0,80 eura.

Pri pravidelnom dochádzaní dvakrát denne počas 20 pracovných dní v mesiaci vychádza ročná električenka približne o 120 eur lacnejšie než ročné náklady na benzín.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

TOP ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Práca

Dôležité udalosti