Najväčší český pivovar s novým cenníkom nepríjemne zaskočil majiteľov pohostinstiev

Najväčší český pivovar s novým cenníkom nepríjemne zaskočil majiteľov pohostinstiev
Ilustračná snímka. Zdroj: Profimedia.sk

Zatiaľ čo veľké mestské reštaurácie zvládajú zvýšenie cien ľahšie, menšie krčmy na vidieku bojujú o každého zákazníka.

Plzenský Prazdroj, najväčší český pivovar, od 1. októbra zvýši ceny niektorých svojich čapovaných a fľaškových pív.

Podľa spoločnosti bude priemerné zvýšenie 68 halierov za pol litra piva, čo je tesne pod tri percentá. Nové cenníky však ukazujú aj oveľa vyššie skoky cien, na ktoré sú zákazníci v Česku citlivíTo vyvoláva vlnu nespokojnosti medzi majiteľmi malých pohostinstiev, ktorí sa obávajú reakcie svojich zákazníkov

„Z médií som sa dozvedel, že Prazdroj zvýši ceny v priemere o 68 halierov. Považoval som to za nie až tak zlé, navyše ide o oficiálnu informáciu, takže ľudia to uvidia a pochopia, prečo zvyšujeme ceny,“ reaguje na nové ceny majiteľ pohostinstva z Moravskosliezskeho kraja, ktorého oslovil portál iDNES.

Prečítajte si tiež:

Najhoršie zvládajú zdraženie menšie krčmy 

Nový cenník, ktorý dorazil o pár dní neskôr, ho však nepríjemne zaskočil. „Napríklad pivo Radegast zdraželo o dve koruny vrátane DPH. Považoval som to za nespravodlivé, pretože v dedine je ťažké vysvetliť ľuďom, prečo sme zdražili o dve koruny, keď všetci písali o 68 halieroch. Zase budeme vyzerať ako zlodeji, ktorí si chcú len napchať vrecká,“ vysvetľuje.

Podľa nových cenníkov, ktoré sú verejne dostupné na webovej stránke Plzeňského Prazdroja, sa cena čapovaného piva Gambrinus 11 a 12 zvýši o 50 halierov, zatiaľ čo cena čapovaného piva 10 zostane nezmenená. Celé portfólio čapovaného piva Radegast sa však zvýšilo o dve koruny.

Velkopopovický Kozel zdražie vo väčšine prípadov o 50 halierov, tmavý ležiak zdražie o jednu korunu. O jednu korunu zdražie aj čapované pivo Birell, a to ako nealkoholické, tak aj ochutené. Podľa pivovaru ide len o drobné úpravy cenníka.

Zatiaľ čo veľké mestské reštaurácie zvládajú zvýšenie cien ľahšie, menšie krčmy na vidieku bojujú o každého zákazníka. „Teraz budeme musieť ceny zvýšiť aspoň o sumu, o ktorú Prazdroj zvýšil svoje ceny. Možno pridáme ďalšiu korunu, ale musíme zvážiť, čo ľudia tu akceptujú,“ hovorí majiteľ krčmy.

Prečítajte si tiež:

Pivovar sa bráni

Podľa hovorcu Pzenského Prazdroja Zdeňka Kovářa pivovar vždy hovorí o priemerných hodnotách, pretože jeho portfólio je veľmi široké a nie je realistické pokryť všetky produkty v jednej konkrétnej odpovedi.

„Keď ide o informácie o zvýšení cien, vždy uvádzame priemernú cenu. Tak sme to robili vždy v minulosti – snažíme sa byť konzistentní a nikdy sme nezverejňovali ceny jednotlivých produktov ani neuvádzali, o koľko presne sa zvyšujú,“ vysvetľuje hovorca Prazdroja.

Kovář vysvetľuje, že úprava cien bola spôsobená najmä rastúcimi nákladmi na dopravu, logistiku a balenie.

„Ako sa cena prejaví v konečných cenách pre spotrebiteľov, je vždy na rozhodnutí tých, ktorí pivo predávajú. Nemôžeme hovoriť za pohostinstvá ani obchody,“ objasnil.

Milovníci piva Pilsner Urquell však môžu byť pokojní, že zvýšenie cien sa nedotkne plzenského ležiaka. Zdraženie sa nedotkne ani ležiaka Proud, čapovanej „desiatky“ Gambrinus, nealkoholického Birellu vo fľašiach a plechovkách a ďalších produktov.

Poliaci, ktorí žijú blízko hranice vo veľkom nakupujú slovenské pivo. Téme sme sa venovali reportáži v priloženom videu.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

TOP ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Obchod

Dôležité udalosti