Spása pre Ružomberok mala prísť po jedenástich rokoch výstavby. Vyzerá to však tak, že sa to opäť oneskorí.
Pri návrate zo sviatkov stáli vodiči v kolónach vyše hodiny, a teraz už aj v bežné dni najmenej desať minút. Spása pre Ružomberok mala prísť v decembri.
Po 11 rokoch výstavby mali sprejazdniť nový úsek diaľnice Hubová – Ivachnová. Vyzerá to však tak, že sa to opäť oneskorí.
Na jeseň 2014 pritom bolo všetko jasné.
„My považujeme leto 2017 za termín, kedy budú autá týmto tunelom naozaj prechádzať,“ povedal nám v roku 2014 vtedajší štátny tajomník ministerstva dopravy František Palko.
Pre zosuvy na pôvodnom portáli museli tunel Čebrať preprojektovať.
Keď sa po troch rokoch výstavba znovu rozbehla, sľuboval sa rok 2023 aj 2024. Minulý rok v apríli to znelo takto: „Sme presvedčení, že dodržíme sľúbený termín a do konca roka 2025 ho sprístupníme širokej motoristickej verejnosti.“ Vyhlásil to vtedy generálny riaditeľ spoločnosti Váhostav Jiří Skuhra.
Platilo to aj v novembri. „Veríme, že do konca budúceho roka bude dokončená tak, ako bolo v pláne,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž. A podobne hovoril aj na jar tohto roka.
Podľa našich informácií sa však autá po novej diaľnici okolo Ružomberka od konca tohto roka neprevezú. A ani diaľničiari to nevyvrátili.
„Národná diaľničná spoločnosť podniká všetky kroky, aby bol úsek odovzdaný do užívania v čo najkratšom možnom termíne. Ten ešte nebol stanovený, keďže mu predchádzajú potrebné konania a skúšky,“ vysvetlil hovorca NDS Tomáš Ferenčák.
Nepotvrdené informácie zo stavby naznačujú dokončenie niekedy na jar.
Nový diaľničný úsek pribúda aj na juhu stredného Slovenska. Deväťkilometrová rýchlostná cesta mala vodičom slúžiť už pred rokom a pol. Preložený termín chcú teraz diaľničiari dodržať.
„Národná diaľničná spoločnosť robí všetko pre to, aby bol úsek R2 Kriváň – Mýtna k dispozícii motoristom ešte tento rok,“ doplnil Ferenčák.
Momentálne sa pracuje najmä na napojení nového úseku na existujúcu diaľnicu tak, aby súčasná cesta prvej triedy ostala v pôvodnom stave. Najimpozantnejšou časťou bude 5-kilometrová mostná estakáda.
„Na mostoch sa dokončuje odvodnenie, osádzajú sa zvodidlá, protihlukové steny a pokladá sa obrusná vrstva mostovky. Zároveň sa už robí vodorovné a zvislé dopravné značenie,“ dodal hovorca NDS.
Po dokončení úseku sa diaľnicou spojí Bratislava s Lučencom. Jedinou výnimkou na tejto trase však ostáva stále nevyriešený obchvat Zvolena.
Pozrite si reportáž o probléme:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo