Ruský diskontný reťazec MERE je už aj na Slovensku.
Predajne, ktoré sa medzičasom ujali v Česku aj Poľsku, chcú zabojovať o nášho zákazníka.
Tovar za lákavé ceny by mal byť pre ľudí na úkor zaužívaného komfortu pri nakupovaní.
Nový obchodný reťazec je charakteristický tým, že ide o tvrdý diskont.
Znamená to, že namiesto regálov sú drevené palety a tovar si vyberáte priamo z nich.
Komfort pre nakupujúceho je síce nižší, ale nižšie by mali byť aj ceny.
„Tovar objednávame v celých baleniach, po dve-tri palety a kvôli tomu nám spravia nízke ceny,“ hovorí vedúca predajne v Banskej Bystrici Tetiana Hul.
„Najmä spotrebitelia, ktorí sú veľmi citliví na cenu, a ktorí v dôsledku ekonomickej situácie musia siahať čoraz hlbšie do vrecka, sú ochotní obetovať často komfort a v mnohých prípadoch aj kvalitu produktov,“ objasňuje Filip Kužma z Inštitútu moderného obchodu.
„V Poľsku sme zaznamenali, že jedna z kritík smerovaná voči reťazcu bola práve na nízky obsah mäsa vo vybraných produktoch. To, ako sa k tomu slovenský spotrebiteľ postaví, ešte len uvidíme,“ dodáva Kužma.
Prečo otvorili prvú slovenskú predajňu práve v Banskej Bystrici sme sa nedozvedeli. Povedali nám však, ako vnímajú reakciu ľudí.
„Cez víkend my sme kontrolovali, čo berú zákazníci, že naozaj berú všetko. Ani na cenovky nepozerajú. V sobotu, keď tu boli, brali všetko. Minimálny nákup u nich bol 100 eur,“ dodáva Hul.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo