Kto je väčší nákupný maniak, Slovák alebo Čech? Najnovší prieskum odhalil zaujímavé rozdiely v tom, ako míňame peniaze. A hoci by ste si možno mysleli, že sme si podobní, nie je to tak.
Každý štvrtý Slovák tvrdí, že na zbytočnosti nemíňa vôbec. No keď už sa nejaké eurá rozkotúľajú, najčastejšie skončia v potravinách a nápojoch. Ďalší si doprajú oblečenie a módu. Elektronika a spotrebiče sú až na treťom mieste.
Ženy nakupujú viac, ale aj s výčitkami. A čím nižší príjem, tým väčší pocit sebaobviňovania.
„Ak sa určitým spôsobom rozhodneme, a následne sa cítime smutní, sklamaní alebo aj nahnevaní na seba samých, tak namiesto toho, aby sme sa na tieto emócie fixovali, si z nich radšej zoberme ponaučenie,“ uviedol neurológ Robert Krause.
Naši západní susedia sú v nakupovaní oveľa uvoľnenejší. Bez výčitiek nakupuje až 19 percent Čechov, zatiaľ čo u Slovákov to je len 12 percent.
Výčitky pociťuje iba päť percent Čechov, no až sedem percent Slovákov. Česi si zbytočnosti doprajú častejšie, a to najmä hry, streamovacie služby a domáce spotrebiče.
Zatiaľ čo Slováci nakupujú skôr s ohľadom na módu a aktuálne trendy, Česi si jednoducho robia radosť. Odmena po náročnom dni je u nich jednoznačne častejší argument, prečo si niečo kúpiť.
„Ak si ideme nakúpiť oblečenie, tak si veľakrát kupujeme pozornosť, všímavosť alebo ocenenie zo strany druhých ľudí. Na druhej strane si treba uvedomiť, že často si kupujeme to, čo vôbec nepotrebujeme a kupujeme si to len preto, aby sme sa zapáčili, alebo aby sme aj sami sebe niečo dokázali,“ dodal Krause.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo