Predvianočná nákupná horúčka sa nezadržateľne blíži. Nie vždy sa však nákup vydarí. Preto je dôležité poznať, aké máme práva, ak chceme odstúpiť od zmluvy a tovar vrátiť.
Nákupná horúčka sa rozbieha a kuriéri sa pripravujú na najrušnejšie týždne. Pred Vianocami majú najviac práce a už teraz varujú, že s objednávaním nemáme čakať do poslednej chvíle.
Treba si ustrážiť aj vyzdvihnutie balíkov. Niektoré výdajne ich pre veľký nápor budú držať kratšie.
To, čo kúpime, však nie je vždy vhodným darčekom alebo tým, čo sme čakali.
Lukáš Koškár, redaktor portálu Živé.sk, pripomína, že pri online objednávkach má na odstúpenie od zmluvy zákazník 14 dní.
„Môžete teda poslať obchodníkovi formulár, v ktorom uvediete, že odstupujete od zmluvy a od tohto momentu máte ďalších 14 dní na to, aby ste ten daný produkt vrátili fyzicky predajcovi. To znamená, že 14 dní máte na odstúpenie od zmluvy a potom ďalších 14 dní máte na samotné vrátenie tovaru,“ vysvetlil v rozhovore na TN live.
Dôležité je podľa neho v prípade odstúpenia od zmluvy ponechať si a nepoškodiť pôvodné balenie tovaru.
„Jednoducho treba citlivo rozbaliť ten produkt a vyskúšať ho. A potom, keď ho chcete vrátiť, tak ho treba zabaliť späť do pôvodného obalu,“ tvrdí.
Toto pravidlo však neplatí, ak chce zákazník reklamovať tovar v rámci zákonnej dvojročnej lehoty.
„Po tých 14 dňoch, keď si poviete, že si ten produkt určite necháte, môžete balenie bez problémov vyhodiť,“ ubezpečuje Koškár.
Hoci predajca má vrátiť peniaze zákazníkovi do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, zákon mu umožňuje počkať na to, kým mu zákazník produkt pošle späť a preberie si ho.
„V reáli je to tak, že vám vráti peniaze po 14 dňoch odvtedy, ako prevezme produkt naspäť od vás,“ priblížil Koškár.
Ak sa tak nestane, odporúča najprv kontaktovať predajcu s tým, že nedodržal podmienky. Ak to nepomôže, radí obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu.
Celý rozhovor si môžete pozrieť vo videu nižšie:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo