To by mohlo napovedať teórii o výbuchu na palube.
Vietnamské pátracie tímy v nedeľu potvrdili, že na hladine Juhočínskeho mora objavili trosky, ktoré by mohli patriť zmiznutému stroju malajzijskej leteckej spoločnosti. Podľa predbežných odhadov by mohlo ísť o fragment okna. To by mohlo napovedať teórii o výbuchu na palube stroja Boeing 777.
Väčšie časti stroja, ktorý náhle zmizol z radarov, sa na mori nájsť zatiaľ nepodarilo. Objavili sa iba dve mastné škvrny na hladine. Od stratenie stroja už uplynulo takmer 48 hodín a aktuálne sťažuje pátranie po troskách tma.
Do intenzívneho pátrania je zapojených 22 lietadiel a 40 lodí, ktoré poskytli všetky zúčastnené krajiny. V médiách sa zároveň objavujú rôzne špekulácie vrátane možného teroristického útoku. Podozrivými sú najmä dvaja muži cestujúci na ukradnuté pasy Talianska a Rakúska. Podľa niektorých zdrojov sa lietadlo krátko pred zmiznutím z radarov pokúšalo o zmenu pôvodného kurzu letu. Vyšetrovatelia usudzujú, že katastrofa sa odohrala veľmi rýchlo a najpravdepodobnejšou príčinou je výbuch na palube.
Špekulácie o terorizme
Intenzívne pátranie po stroji malajzijskej leteckej spoločnosti pokračuje aj po približne 36 hodinách od jeho zmiznutia z radarov nad Juhočínskym morom. Deje sa tak s nasadením 22 lietadiel a 40 lodí, ktoré poskytli všetky zúčastnené krajiny. V tamojších médiách sa zároveň objavujú rôzne špekulácie vrátane možné teroristického útoku. Podozrivými sú najmä dvaja muži cestujúci na ukradnuté pasy Talianska a Rakúska. Dvojica si zjavne zakúpila letenku v rovnakom čase, pričom majitelia pasov už dávnejšie nahlásili ich stratu. Skutočnú identitu pasažierov teraz preverujú malajzijské úrady aj za pomoci amerických orgánov.
Podľa niektorých zdrojov sa lietadlo krátko pred zmiznutím z radarov pokúšalo o zmenu pôvodného kurzu letu. Malajzijské úrady preto ešte rozšírili priestor pátrania a čakajú aj na zábery zo satelitov.
Posledným, kto sa so strojom skontaktoval, údajne bol nemenovaný kapitán lietadla smerujúceho do Japonska. Urobil tak na výzvu vietnamských dispečerov, ktorí už so strojom nemali kontakt. Posádka podľa jeho slov síce iba veľmi zle rozumela slovám pilotov, no podľa nich určite nehlásili žiadne problémy. Vyšetrovatelia teda usudzujú, že katastrofa sa odohrala veľmi rýchlo a najpravdepodobnejšou príčinou je výbuch na palube.
Kontakt s Boeingom 777 s 240 ľuďmi na palube sa stratil približne hodinu od vzlietnutia z metropoly Kuala Lumpur. Na palube stroja smerujúceho do Pekingu boli ľudia zo 14 krajín, najmä však Číňania ale aj traja Američania. Stroj viedla výnimočne skúsená posádka, navyše Boeing 777-200 je veľmi spoľahlivým strojom. Vietnamská vláda v sobotu informovala o objavení dvoch olejových škvrny na hladine Juhočínskeho mora. Škvrny s dĺžkou niekoľkých kilometrov na morskej hladine pri južnom pobreží Vietnamu zaznamenali vojenské lietadlá.
Obdobný prípad sa odohral v lete 2009, keď z radarov nad Atlantickým oceánom zmizol stroj spoločnosti Air France. Vtedy zahynulo takmer 230 ľudí, pričom sa vrak stroja Airbus A330 našli až po dvoch rokoch. Identifikovať sa podarilo telesné pozostatky približne dvoch tretín cestujúcich.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo