Lietadlo, ktoré letelo zo Spojených štátov do Číny, sa muselo po dvoch hodinách otočiť a pristáť v San Franciscu. Pilot si so sebou zabudol zobrať pas.
Lietadlo spoločnosti United Airlines malo minulý víkend letieť z Los Angeles do Šanghaja. Zo Spojených štátov vyrazilo okolo 14.00 h a na palube bolo 257 pasažierov a 13 členov posádky, píše CNN.
Po približne dvoch hodinách sa však lietadlo muselo otočiť a pristálo v San Franciscu. Dôvodom bolo, že pilot lietadla zistil, že na palube nemá svoj pas.
„Zabezpečili sme, aby našich zákazníkov v ten večer odviezla na miesto určenia nová posádka. Zákazníci dostali stravné lístky a kompenzáciu,“ uviedla letecká spoločnosť vo vyhlásení.
Stravné lístky boli v hodnote 30 dolárov. Na vybavenie kompenzácie musia cestujúci počkať ďalších 14 pracovných dní.
Náhradný let následne odletel okolo 21.00 h a v Šanghaji pristál približne o šesť hodín neskôr, než bolo plánované.
Čínska pasažierka na palube Yang Shuhan povedala portálu, že cez reproduktory sa ozval pilotov „veľmi frustrovaný hlas“. Oznámil im, že si zabudol svoj pas. Cestujúci ostali pobúrení a hnevali sa na nekompetentnosť pilota.
Toto omeškanie ovplyvnilo aj spiatočný let do Los Angeles, ktorý mal v daný deň ísť zo Šanghaja. Pre neskorý príchod lietadla sa jeho odlet oneskoril o šesť hodín.
Zakladateľ poradenskej firmy Endau Analytics Shukor Yusof povedal, že pre globálnu leteckú spoločnosť ako United je chyba „neprijateľná“ a ukazuje „nedostatok disciplíny“.
Tento jeden omyl pilota môže teraz United vyjsť poriadne draho, keď si spočítajú náklady na palivo a kompenzáciu pre cestujúcich.
Slovenské letiská sa už pripravujú na letnú sezónu. Viac sa dozviete v reportáži:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo