Eiffelovka zahalená do moslimského hidžábu. Reklama módnej značky pobúrila Francúzov

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Francúzski politici z krajne pravicovej strany tvrdia, že reklama je urážkou hodnôt krajiny.

Reklamná kampaň holandskej módnej značky Merrachi spôsobila vo Francúzsku rozruch. Značka tvrdí, že cieľom reklamy bolo propagovať slobodu nosenia hidžábu.

Vyvolala však pobúrenie medzi niektorými francúzskymi politikmi, ktorí ju považujú za nebezpečnú a v rozpore s francúzskymi hodnotami. uvádza portál NDTV.

V reklamnom spote je Eiffelova veža zahalená do hidžábu. Značka v popise videa uvádza: „Spozorované: Eiffelova veža oblečená do MERRACHI! Vyzerá to, že sa práve pridala k módnej komunite.“

Prečítajte si tiež:

Reakcie politikov

Mnohí Francúzi, aj z radov politikov, kritizujú značku za to, že v reklame miešajú francúzske a islamské symboly. 

Poslankyňa krajne pravicovej strany Národné združenie Lisette Polletová uviedla, že reklama je urážkou demokratických hodnôt a dedičstva Francúzska. 

„Neprijateľné! Eiffelova veža, symbol Francúzska, bola unesená značkou Merrachi, ktorá ju v provokatívnej reklame zakrýva islamským závojom,“ napísala na sociálnej sieti X.

Jej stranícky kolega Jerome Buisson označil reklamu za neprijateľnú provokáciu. Ekonóm a politik Philippe Murer dokonca požaduje, aby vo Francúzsku zatvorili predajne značky a zablokovali jej webovú stránku. 

Reklama si však našla aj podporovateľov na sociálnych sieťach. Niektorí ju označili za kreatívny marketingový ťah, ktorý rozprúdi diskusiu o otázkach týkajúcich sa náboženských praktík moslimiek. 

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Zaujímavosti zo sveta

Dôležité udalosti