Expo v Osake láka jedinečnou architektúrou aj futuristickými exponátmi. Pozornosť púta aj silný odkaz Ukrajiny

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Futuristické exponáty a kúsok identity. Krajiny sa na svetovej výstave budú prezentovať počas pol roka.

Hlavnou témou tohtoročného EXPO v Osake je „Vytvoriť spoločnosť pre lepšiu budúcnosť“. Už v prvých dňoch náš štáb stretol návštevníkov z rôznych kútov sveta.

„Vo februári oslavujeme karneval a toto sú vzory kostýmov. Máme tu modernejšiu verziu, a tento zas poukazuje na udržateľnosť – je vyrobený z recyklovateľných materiálov a využíva sa na karnevale v hlavnom meste,“ hovorí Yamila Fersobe z Dominikánskej republiky.

Expozície s tradíciami aj pavilóny s výnimočnou architektúrou. Český pavilón je postavený z dreva a skla.

„Témou českej účasti je talent a kreativita pre život. Chceme predstaviť českú kultúru, ale aj české firmy a prepojiť ich s japonskými partnermi,“ uvádza komisár českej účasti Ondřej Soška.

„Máme firmu v Českej republike a staviame z dreva. Takže nás to veľmi zaujíma – sme úplne unesení, že až tu v Japonsku vidíme české drevo,“ hovorí český návštevník Otakar.

Prečítajte si tiež:

Slovensko hľadá partnerov 

Partnerov na biznis prišlo hľadať aj Slovensko.

„Je to podujatie, ktoré má hlbší význam než bežné veľtrhy a výstavy trvajúce týždeň. Máme pripravené podnikateľské misie, workshopy, semináre,“ vysvetľuje komisárka slovenskej účasti Michaela Kovačičová.

Japonskí hostitelia veria, že výstava môže pomôcť riešiť globálne napätie.

„Svet po prekonaní pandémie COVID-19 teraz čelí rôznym krízam a rozdeleniu. V takýchto časoch je veľmi dôležité, aby sa ľudia z celého sveta spojili, zamysleli sa nad zmyslom života a zapojili sa do diskusie o špičkových technológiách, rôznych perspektívach a kultúrach,“ hovorí japonský premiér Šigeru Išiba.

Prečítajte si tiež:

Ukrajina púta pozornosť 

Rusko svoju účasť odmietlo, Ukrajina má expozíciu v rovnakom pavilóne ako Slovensko. Už z diaľky púta pozornosť nápisom Not for sale („Nie je na predaj“).

„Poukazujeme na svoje hodnoty a na to, ako bojujeme za naše práva, slobodu, za vzdelanie aj zdravotnú starostlivosť počas vojny – a práve tieto veci nie sú na predaj,“ hovorí Inna Ilina z ukrajinskej expozície.

Expozícia pripomína supermarket, no ani vystavené predmety nie sú na predaj. Turisti si môžu naskenovať QR kód a pozerať zábery z Ukrajiny.

„Nie sú to veľmi šťastné videá, ale ukazujú našu realitu,“ vysvetľuje Ilina.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Zaujímavosti zo sveta

Dôležité udalosti