Habemus papam! Historický moment zvolenia nového pápeža sledovalo najviac divákov na Markíze

Habemus papam - J. Tribula a D. Nejedlá
Habemus papam - J. Tribula a D. Nejedlá Zdroj: TV Markíza

Prvé verejné vystúpenie nového pontifika si na obrazovkách TV Markíza zaplo dokonca až 880-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čím sa táto udalosť stala programom s jednoznačne najväčším zásahom na celom televíznom trhu.

Svet má nového Svätého Otca! Po smrti pápeža Františka sa kardináli zišli vo Vatikáne, aby zvolili jeho nástupcu. Konkláve sa začalo v stredu 7. mája a už na druhý deň, 8. mája podvečer, sa z komína nad Sixtínskou kaplnkou vzniesol biely dym a zaznelo tradičné Habemus papam – máme pápeža. Novou hlavou katolíckej cirkvi sa stal americký kardinál Robert Francis Prevost, ktorý prijal meno Lev XIV.

Televízia Markíza ako prvá zo slovenských plnoformátových televízií prerušila svoje vysielanie a priniesla divákom priame spravodajské pokrytie tejto výnimočnej historickej udalosti v mimoriadnej relácii Habemus papam. Stala sa tak v tom čase najsledovanejšou televíziou na celom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 dosiahla so začiatkom po 18:13 hod. skvelý rating 7,6 % a trhový podiel 27,2 %.

Prvé verejné vystúpenie nového pontifika si na obrazovkách TV Markíza zaplo dokonca až 880-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čím sa táto udalosť stala programom s jednoznačne najväčším zásahom na celom televíznom trhu. Celkovo mimoriadne vysielanie, ktoré trvalo do 19:41 hod., sledovalo výborných 456-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Mimoriadnu reláciu moderovala zo štúdia Televíznych novín Danica Nejedlá, priamo z Vatikánu sa pravidelne hlásil vyslaný redaktor Ján Tribula. V špeciálnom vysielaní zazneli aj odborné postrehy cirkevného analytika Imricha Gazdu z denníka Postoj. Relácia Habemus papam pokrývala celé dianie – od vypustenia bieleho dymu až po moment, keď sa nový Svätý Otec prihovoril veriacim z balkóna Baziliky sv. Petra. Dôležitým prvkom bolo aj simultánne tlmočenie prvého pápežovho posolstva, o ktoré sa postarala profesionálna tlmočníčka z agentúry Translata, aby diváci mohli plnohodnotne porozumieť jeho slovám.

„Uvedomujeme si, že sme mimoriadnym spravodajstvom prerušili vysielanie obľúbeného seriálu Sľub, za čo sa divákom ospravedlňujeme,“ uviedol Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky skupiny Markíza. „Zvolenie nového pápeža je historický moment, ktorý sa udeje naozaj len výnimočne – a my sme nesmierne radi, že si diváci vybrali práve Markízu, aby ho mohli sledovať naživo,“ dodal.

Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá v netradične skrátenej podobe odštartovala až po 19:41 hod. a nadviazala tak na mimoriadnu reláciu Habemus papam. V cieľovej skupine 14-56 si pripísala víťazný rating 8,5 % a trhový podiel 28,0 %. Konkurenčné Noviny TV JOJ zaznamenali v rovnakej cieľovej skupiny výrazne nižší podiel na trhu iba 11,5 %.

Zdroj: TV Markíza

Všetko podstatné o voľbe nového pápeža, doplnené o sumár ďalších najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta, si vo štvrtok zaplo 688-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Celkovo si Televízne noviny nenechalo ujsť 523-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Druhým najsledovanejším štvrtkovým programom sa stala relácia Počasie, ktorá v cieľovej skupine 14-56 dosiahla vynikajúci rating 7,7 % a trhový podiel 27,2 %. Aktuálne informácie o počasí sledovalo na Markíze 496-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V čase po 20:30 hod. sa jasnou jednotkou na trhu stala operatívnou programovou zmenou nasadená česká komédia Zbožňovaný, ktorej odvysielaním si TV Markíza uctila pamiatku legendárneho herca Jiřího Bartošku. V cieľovej skupine 14-56 dosiahol film rating 5,0 % a trhový podiel 19,7 %, pričom si ho zaplo až 610-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Novinky redakcie

Dôležité udalosti