Už sa vám niekedy stalo, že sa vám systém Siri na vašom Apple zariadení spustil neúmyselne? Ak áno, môžete mať nárok na kompenzáciu od spoločnosti Apple. Musíte však splniť podmienky na kompenzáciu.
Pre hromadnú žalobu na spoločnosť Apple, podľa ktorej náhodné aktivácie Siri umožnili digitálnemu asistentovi odpočúvať súkromné rozhovory, môžu teraz užívatelia dostať finančnú kompenzáciu, píše CNN.
Apple síce tieto obvinenia odmieta, no jeho zákazníci si napriek tomu môžu vypýtať kompenzáciu, ak spĺňajú určité podmienky.
Medzi tieto podmienky patrí, že človek musel vlastniť alebo si zakúpiť zariadenie Apple so zapnutou Siri v Spojených štátoch medzi 17. septembrom 2014 a 31. decembrom 2024. Taktiež sa mu musel systém spustiť nechcene počas súkromného rozhovoru.
Spoločnosť Apple uviedla na trh svojho digitálneho asistenta v roku 2011 a teraz je k dispozícii na všetkom od iPhonov cez iPady, počítače Mac, hodinky Apple Watch, zariadenia Apple TV a inteligentné reproduktory HomePod.
Zvyčajne sa aktivuje frázou, ako napríklad „Hej Siri“, alebo stlačením a podržaním bočného tlačidla na iPhone.
Apple sa spolu s ďalšími významnými technologickými firmami dostala pod drobnohľad po správach denníka The Guardian, agentúry Bloomberg a belgického spravodajského webu VRT z roku 2019, ktoré uviedli, že pracovníci stojaci za populárnymi digitálnymi asistentmi, ako sú Amazon Alexa a Google Assistant, boli schopní odpočúvať súkromné rozhovory.
Žalobcovia tvrdia, že frázy zo súkromných konverzácií „boli spoločnosťou Apple a jej partnermi použité na cielené zobrazovanie reklám“.
„Apple nikdy nepoužil údaje zo Siri na vytváranie marketingových profilov, nikdy ich nesprístupnil na reklamu a nikdy ich nikomu nepredal na žiadny účel. Neustále vyvíjame technológie, aby bola Siri ešte súkromnejšia, a budeme v tom pokračovať,“ uviedol Apple vo verejnom vyhlásení z januára.
Tí, ktorí spĺňajú vyššie spomenuté podmienky, by mali dostať e-mail na adresu prepojenú s ich Apple ID s predmetom: „Vyrovnanie hromadnej žaloby o Lopez Voice Assistant“.
E-mail obsahuje informácie potrebné pre formulár žaloby, ako napríklad potvrdzovací kód, identifikačný kód žalobcu a odkaz na webovú stránku žaloby. Spotrebitelia budú musieť poskytnúť dôkaz o tom, že si zakúpili zariadenie Apple vybavené Siri.
Lehota na podanie žaloby je 2. júla, pri čom ju je možné podať až za päť zariadení so Siri. Hromadné platby sú obmedzené na 20 dolárov za zariadenie.
Akékoľvek finančné kompenzácie by pravdepodobne mali poškodeným doraziť neskôr v tomto roku, keďže konečné schvaľovacie vypočutie je naplánované na 1. augusta.
Apple priznal, že všetky iPhony, iPady a počítače Mac majú procesory s chybou. Viac sa dozviete v archívnej reportáži:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo