Muž z Česka má platiť tisíce eur navyše.
Karol Pech žije v českých Rokycanoch v prenajatom mestskom byte so synom Adamom. Dvojčlennú domácnosť prekvapilo vyúčtovanie za vodu. O prípade informoval portál tn.cz.
Ešte koncom minulého roka mu prišiel e-mail od spoločnosti, ktorá byt spravuje. Oznámili mu, aby si skontroloval spotrebu vody, pretože ju má nadmernú.
Pán Pech skontroloval toaletu aj bojler, avšak nič nenašiel.
„Tak som im zavolal a pani poslala troch inštalatérov, aby mi vymenili poistný ventil. Prešli dva mesiace a prišiel mi účet na nejakých 79 294 korún,“ hovorí.
Čiastka predstavuje v prepočte približne 3100 eur.
Čech preto podal reklamáciu vyúčtovania.
TN.cz pripomína, že podľa nájomnej zmluvy sa nájomca naozaj zaviazal prevádzkovať a hradiť bežnú údržbu a počíta s tým aj zákon.
Problém však nebol samotný bojler, ale opravený poistný ventil. A ten nie je jeho súčasťou. V nájomnej zmluve nie je o ventile ani slovo a nie je tam ani povinnosť nájomníka, aby ho kontroloval.
Podľa advokáta tak nie je chyba vo vyúčtovaní. Voda totiž skutočne pretiekla a nedoplatok musí byť uhradený. Čo je ale vraj jasné je to, že rodina Pechových vo finále o peniaze nepríde.
Platiť vraj bude musieť niekto iný.
Ako celý prípad dopadol, si môžete pozrieť vo vyššie priloženej reportáži.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo