Z haly do autobusu, z autobusu do lietadla a z lietadla späť do odletovej haly. Desiatky Slovákov, ktorí uviazli na letisku v Abú Zabí, prechádzali zúfalstvom aj beznádejou.
Po vytúženej dovolenke zažívajú už štvrtý deň peklo. Uviaznutí Slováci na letisku v Spojených arabských emirátoch v utorok (3. 6.) od rána tŕpli, či ich letecká spoločnosť dostane z odletovej haly domov.
„Sme tu už štvrtý deň, je to tu strašné, deti sú unavené. Odmietli mi dať lieky, ktoré sú v kufri. Každý to má v paži. Trápime sa tu, hádam sa to vyrieši,“ uviedla rozhorčená pasažierka.
Z haly do autobusu, z autobusu do lietadla a z lietadla späť do odletovej haly. Desiatky Slovákov, ktorí uviazli na letisku v Abú Zabí, prechádzali zúfalstvom aj beznádejou. Od soboty si ich Wizz Air pohadzuje ako horúci zemiak. Vraví, že pre poruchu nevedia odletieť.
„Ľudia sú už dosť frustrovaní, už je to dosť vážne. Sľubovali nám nejaký náhradný let do Krakova, ktorý ani neletel. Tá posádka tu ostala,“ sťažuje sa dovolenkár Erik.
Spoločnosť sme kontaktovali aj my, žiadne odpovede sme však nedostali. Ambasáda je v kontakte rovnako iba s jedným z cestujúcich, no vraví, že vládny špeciál môžu poslať, iba ak by boli zasiahnutí živlom, katastrofou alebo vojnovým konfliktom a neexistovala by iná možnosť, ako ich dostať domov.
Niektorí cestujúci skúsili odísť na vlastnú päsť. Pavel prestal veriť sľubom leteckej spoločnosti a kúpil si letenku u inej spoločnosti. Odletieť mali v utorok o piatej ráno. Uviazol ale v pasci.
„Keďže Wizz Air nám na letisku zabezpečuje ubytovanie, tak nás ubytovali priamo v letiskovej odletovej hale. Ráno, keď sme išli na odlet, ktorý sme si zaplatili, tak sa ukázalo, že nás nemôžu zobrať na palubu, lebo sme prišli z tej letiskovej haly, neprešli sme novým check-inom na letisko, takže nám prepadla hodnota leteniek,“ vysvetlil.
Mnohí už neverili ani sľubu spoločnosti, že ich dostane do Európy. Keď však začali poobede nastupovať do lietadla, dúfali aj v nemožné. V tejto chvíli sú už na palube a večer prídu do Viedne. Rezort zahraničných vecí hovorí, že takáto nepríjemnosť sa môže stať každému, kto pôjde v lete na dovolenku.
„Z uvedeného dôvodu rezort diplomacie dôrazne apeluje a vyzýva občanov, aby sa pri cestách do zahraničia poistili a overovali si poskytovateľov služieb, čím výrazne zjednodušia riešenie podobných nepríjemných situácií,“ radí Beatrice Szabóová, riaditeľka komunikačného odboru na ministerstve zahraničných vecí.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo