Aj keď sa žena snažila brať vec s nadhľadom a ocenila, že dostala aspoň pol litra, pocit nespravodlivosti v nej pretrváva.
Letný deň pri Neziderskom jazere v Burgenlande sa pre manželský pár z Dolného Rakúska skončil rozčarovaním. Po prechádzke umeleckým trhom sa rozhodli občerstviť v jednej z miestnych reštaurácií.
Martina si objednala espresso a pol litra vody z vodovodu s citrónom. Kým káva stála 3,30 €, čo je v turistických lokalitách bežná suma, cena za obyčajnú vodu ich doslova zarazila – účtovali im 5,20 €.
„Myslela som, že ma porazí. Neboli sme ani na terase s výhľadom na jazero, napriek tomu si vypýtali takú sumu,“ povedala šokovaná žena pre rakúsky denník Heute.
Aj keď sa snažila brať vec s nadhľadom a ocenila, že dostala aspoň pol litra, pocit nespravodlivosti v nej pretrváva.
„Necítim sa chamtivo, ale toto bolo prehnané. Do toho podniku sa už nikdy nevrátime,“ dodala.
Podobné skúsenosti však nemajú len Rakúšania. Viacerí turisti sa v diskusiách na sociálnych sieťach sťažujú, že v obľúbených destináciách čoraz častejšie zažívajú situácie, keď sú ceny bežných služieb umelo nadsadené.
Niektorí dokonca hovoria o „turistickej dani“, ktorú platia bez toho, aby o nej vedeli.
Takéto prípady vyvolávajú otázku, či by nemali úrady alebo združenia spotrebiteľov viac kontrolovať férovosť cien a lepšie chrániť zákazníkov pred zneužívaním.
Ktoré dni si Slováci doprajú obed v reštaurácii? Pozrite si archívnu reportáž, v ktorej sa dozviete viac:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo