Za 49 hodín vyzbieral influencer takmer 100 miliónov korún (viac ako štyri milióny eur). Peniaze od fanúšikov z Instagramu a podporovateľov na Patreone majú pokryť kúpu, rekonštrukciu a rozpredaj činžiaku na pražskej Podolskej.
Investičná kampaň na kúpu a rekonštrukciu činžiaku na Podolskej ulici v Prahe prekonala cieľ 94 miliónov korún a priniesla ešte o niekoľko desiatok tisíc viac.
Peniaze poslali ľudia z internetu, najmä fanúšikovia z Instagramu a podporovatelia z Patreonu, informuje tn.cz.
Influencer a podnikateľ Vojta Žižka projekt pripravil s realitným investorom Martinom Ladyrom. Informáciu o rýchlom tempe zbierky pripomenul na sieti X jeho kolega Vilém Franěk.
Uviedol, že za deň a pol pribudlo takmer 100 miliónov (viac ako štyri milióny eur) a že o úspechu rozhodla kombinácia sociálnych sietí a crowdfundingu. Na platforme FinGood ide už o štvrtý podobne veľký projekt, ktorý sa podarilo úspešne zafinancovať.
Platforma FinGood ponúka investorom fixné zhodnotenie vo výške ôsmich percent ročne. Funguje to ako hromadné požičiavanie.
Mnohí investori pridajú menšie sumy a spoločne financujú konkrétny podnikateľský zámer. V tomto prípade kampaň dosiahla cieľ 94 miliónov a následne ho mierne prekonala.
Diskusie nepritiahla iba rýchlosť. Pozornosť vzbudili aj podmienky financovania. Komentujúci na sieti X hodnotili osempercentnú sadzbu ako priaznivú a spomenuli aj náklady okolo úveru.
Jeden z príspevkov tvrdil, že pri takýchto parametroch ide o veľmi dobrú cenu peňazí aj po započítaní poplatku platforme. Zaznel aj postreh, že projekt získal plné financovanie bez vlastných zdrojov.
FinGood si tentoraz poplatok neúčtoval ako promo akciu. Aj to podľa diskutujúcich vylepšilo obraz obchodu pre investorov aj dlžníkov.
Podstata crowdfundingu je jednoduchá. Autori projektu použijú vyzbierané prostriedky na kúpu a obnovu nehnuteľnosti a po skončení projektu investorom vrátia vklad spolu s úrokom.
Samotný projekt sa týka bytového domu na Podolskej ulici. Časť prízemia dnes funguje ako reštaurácia.
Podľa popisu na platforme FinGood má investor dom zrekonštruovať a byty postupne rozpredať. Následne sa majú investorom vrátiť peniaze aj s dohodnutým výnosom.
Žižka patrí medzi tvorcov, ktorí z osobnej značky vybudovali podnikanie. Pôsobil aj ako investičný bankár. Do spolupráce prizval Martina Ladyra známeho influencera a podnikateľa v realitách.
Záujem o kampaň ukázal silu komunít na sociálnych sieťach. Nešlo o charitu, ale o obchodný model riadený pravidlami crowdfundingu na FinGoode.
Príbeh zo sociálnych sietí sa v priebehu niekoľkých dní zmenil na desiatky miliónov korún určených na konkrétny realitný projekt.
Odborník na investície poradil Slovákom, ako narábať s financiami. Pozrite si rozhovor:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo