Revolúcia v predaji tenisiek? Mohli by sa predávať po jednom kuse

Tenisky, ilustračná snímka
Tenisky, ilustračná snímka Zdroj: Profimedia

Majsterka sveta v skoku do diaľky počas kariéry minula tisíce za tenisky, ktoré nikdy nenosila. Teraz chce, aby bola možnosť kúpiť si len jednu topánku z páru bežnou praxou.

Stef Reidová, medailistka z paralympiád v Pekingu, Londýne a Riu de Janeiro, žiada spoločnosti ako Nike, Adidas či Puma, aby umožnili predaj len jednej z tenisiek a nie priamo celého páru. 

Reidovej, ktorá v mladosti hrávala rugby, museli po nehode amputovať pravú nohu od kolena dole, keď mala 16 rokov. 

Prečítajte si tiež:

Ide o princíp

Na šport však nezanevrela a presedlala na atletiku, konkrétne skok do diaľky a šprintérske disciplíny. Okrem medailovej zbierky z troch paralympiád je aj majsterkou Európy i sveta v skoku do diaľky.

Počas svojej kariéry však musela minúť tisíce za tenisky, ktoré si nikdy neobula, keďže si vždy musela kupovať celý pár. 

Nejde však podľa nej len o peniaze, ale aj o princíp. Mnohé veľké značky totiž vystavujú svoje modely na figurínach s protézou namiesto jednej z končatín. 

„Teraz však chcem, aby to obchodníci zosúladili so skutočnou nákupnou skúsenosťou,“ povedala bývalá vrcholová atlétka pre BBC

Takýto krok by zároveň pomohol aj ľuďom, ktorí nemajú obe chodidlá rovnako dlhé a zakaždým si musia kupovať páry v dvoch rôznych veľkostiach.

Prečítajte si tiež:

Obmedzená ponuka

Ako informuje BBC, spoločnosť Nike vlani zaviedla možnosť kúpiť si len jednu topánku z páru za polovičnú cenu.

Je však dostupná len v niekoľkých obchodoch a pri online nákupe k dispozícii nie je. Navyše, Nike ju nijako nepropaguje a ak má o ňu zákazník záujem, musí kontaktovať tím zákazníckej podpory. 

Navyše, keď si Reidová chcela kúpiť len jednu tenisku, obchod jej neponúkol túto možnosť, ale ponúkli jej jednorazovú 15-percentnú zľavu. 

„To mi dlhodobo veľmi nepomôže, keďže už navždy budem mať len jednu nohu,“ konštatovala. 

Adidas taktiež nepredáva topánky po jednom kuse online. V niektorých obchodoch je to možné v závislosti od skladových zásob. 

Aj napriek tomu, že dvaja giganti v oblasti športovej obuvi urobili v tejto otázke pokroky, Reidová si myslí, že predaj jedného kusu topánky by mal byť bežnou praxou v kamenných predajniach aj online. 

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Zaujímavosti zo sveta

Dôležité udalosti