Babiš nemusel prísť do debát, Fiala nepochopil komunikáciu 21. storočia. Politický komentátor hodnotí predvolebnú kampaň

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Volebné miestnosti sú otvorené a Česko rozhoduje o svojej budúcnosti. Ako sa darilo v predvolebnej kampani najväčšiemu favoritovi a súčasnému premiérovi?

Predvolebná kampaň pred českými voľbami do poslaneckej snemovne vyvrcholila televíznymi debatami a diváci sa dočkali aj dvoch duelov medzi súčasným premiérom Petrom Fialom a najväčším favoritom volieb Andrejom Babišom. 

Práve kampaň hnutia ANO vyhodnotil ako najlepšiu politický komentátor a expert na politický marketing Petros Michopulos. 

„ANO viedlo permanentnú kampaň, ktorá sa začala v podstate hneď po minulých voľbách, a nesústredila sa na ten záver ako väčšina ostatných strán. Tak sa to podľa mňa má robiť. V tom je podľa mňa najväčší rozdiel,“ uviedol v rozhovore na TN live. 

Prečítajte si tiež:

Stačilo neurobiť chybu

Andrej Babiš je podľa neho zároveň učebnicovým príkladom populistu a spĺňa všetky kritériá, ktoré populistického politika definujú.

„Robí populistickú politiku a populistickú kampaň presne tak, ako má robiť,“ konštatoval.

Michopulos v minulosti viackrát uviedol, že ak by mal na starosti Babišovu kampaň, radil by mu ani nechodiť do politických debát. 

„Andrej Babiš jednoducho nie je debatný typ. Vo väčšine debát v minulosti si privodil skôr straty než zisky. Pokiaľ má politik tak výrazne slabú stránku v nejakej disciplíne, ale zároveň je tak dominantným hráčom a má svoj vlastný mediálny ekosystém, tak nie je dôvod, aby absolvoval dve alebo tri debaty v závere kampane, keď viete, že tam je vysoká pravdepodobnosť, že tam urobí nejakú fatálnu chybu,“ zdôvodnil.

Napokon Babiš vynechal debatu v Českej televízii, ale na ďalšie dve prišiel. Podľa experta mu tentokrát neuškodili.

„To mu vlastne stačí, pretože jeho voliči sú omnoho menej senzitívni na jeho chovanie a vlastne by mu aj odpustili, že by tam nebol. Takže mu stačilo tam prísť a neurobiť žiadnu veľkú chybu. On nepotreboval získať,“ myslí si Michopulos. 

Prečítajte si tiež:

Piráti prekvapili

Pokiaľ ide o kampaň Petra Fialu, súčasný premiér podľa komentátora nepochopil, ako funguje komunikácia v 21. storočí a dlho sa v jeho okolí podceňovala práca so sociálnymi sieťami. 

„Dlho sa k tomu pristupovalo tak, že je to niečo marginálne a niečo, čo nie je dôstojné pre osobnosť Petra Fialu,“ poznamenal. Rovnako premiér podľa neho dlho podceňoval kampaň v teréne, čo si uvedomil príliš neskoro.

Naopak, Michopulosa príjemne prekvapila kampaň Pirátov. 

„Predpokladom pre to, aby tá kampaň bola úspešná, bolo, že ich Petr Fiala vyhodil z vlády. Mohli sa v kampani potom zrazu tváriť, že vlastne vo vláde nie sú a vyhodili ich dostatočne dlho pred voľbami, aby sa mohlo zmeniť nastavenie voličov,“ povedal. 

U voličov podľa neho tiež zabodovala symbióza dvojice Ivan Bartoš a Zdeněk Hřib, teda bývalého a súčasného predsedu strany, ktorá nie je vo všeobecnosti zvykom.

„Druhá vec je, že celá kreatíva tej kampane a zapojenie veľkého množstva influencerov a komikov podľa mňa veľmi presne smerovala na cieľovú skupinu Pirátov,“ doplnil Michopulos.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme České voľby 2025

Dôležité udalosti