Nakupuje tak pri tom väčšina národa.
Veľké nákupy na dlhší čas robieva 9 z 10 domácností a väčšinou ich platia kartou.
Priemerná čiastka, ktorú zákazníci za víkendový nákup zaplatia, je 72 eur. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre spoločnosť Home Credit realizoval STEM/MARK tento mesiac na vzorke 512 respondentov.
Približne tretina z nakupujúcich
minie od 61 do 100 eur, štvrtina do 45 eur a len 12 % ľudí zaplatí za
veľký nákup viac ako 100 eur.
"Väčšina tých, ktorí robia veľké nákupy, aktívne vyhľadáva informácie o zľavách, snaží sa využiť zaujímavé ponuky a pri nákupe sa riadi tým, či je tovar zľavnený, alebo nie," poznamenal analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub.
Mladí ľudia a tí, ktorí žijú vo väčších mestách, míňajú za veľké nákupy spravidla menej. Na veľké nákupy buď nepotrebujú chodiť alebo majú v okolí rôzne obchody, v ktorých môžu zrealizovať drobnejšie, ale pravidelné nákupy. Naopak, drahšie nákupy robia ľudia v strednom veku, samozrejme, viacpočetné rodiny a taktiež obyvatelia menších obcí.
Tak, ako je to bežné
vo svete, aj Slováci preferujú platbu kartou, ktorou aspoň občas platí
82 percent nakupujúcich.
Pre každého a na čokoľvek! Rýchle a dostupné pôžičky. Klikajte tu.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo