Lehota na nahlasovanie škôd je šesťmesačná, takže je možné, že skôr, ako o pol roka, klienti svoje peniaze späť nedostanú.
Namiesto oddychu sa obávajú, či svoje peniaze za zaplatený zájazd ešte uvidia. Navyše skrachovaná nitrianska cestovka má v zahraničí vyše tisícku klientov, ktorí zostali v neistote. Situáciu už rieši poisťovňa.
Klienti, ktorí si kúpili letnú dovolenku cez Happy Travel, nemôžu hovoriť o šťastnej voľbe. Z ničoho nič prišla správa, že vyhlasujú úpadok z dôvodu, že viac nedokážu uhrádzať a plniť svoje záväzky.
Sídlo cestovky v Nitre zostalo v stredu (2. 7.) zatvorené. Na dverách visel len oznam o krachu. Dovolenky do Turecka a Egypta pritom predávali do poslednej chvíle.
Majiteľom Happy Travel je Roman Berkes. Ide o pomerne známu osobu. Pôsobil totiž aj ako šéf Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA). Funkcie sa vzdal len v utorok, nasledovala informácia o úpadku.
S Romanom Berkesom sa nám podarilo skontaktovať, na kameru sa však vyjadrovať nechcel. Tvrdí, že úpadku sa snažil zabrániť do poslednej chvíle.
Za krachom sú podľa neho stúpajúce náklady verzus tlak na čo najnižšie ceny zájazdov a zároveň zvyšujúca sa konkurencia zahraničných cestoviek.
Happy Travel bola poistená v prípade úpadku, a tak túto krízovú situáciu prevzala do rúk poisťovňa. Cez cestovnú kanceláriu je v Turecku a v Egypte aktuálne asi 1000 klientov. Tých sa krach takmer vôbec nedotkne.
„Všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovej dĺžke aj kvalite a domov sa vrátia v plánovanom termíne,“ uviedla Monika Majerčíková, hovorkyňa poisťovne Generali.
Horšie sú na tom klienti, ktorí za dovolenku zaplatili, no ešte nevycestovali. Je isté, že sa s ňou môžu rozlúčiť. Poisťovňa ich vyzýva, aby jej škodu, ktorá im vznikla, čo najskôr nahlásili.
V tejto chvíli je otázne, či dostanú všetky peniaze naspäť. Bude to závisieť od celkovej škody. Cestovná kancelária bola poistená na sumu vyše 2,8 milióna eur. Z tohto balíka sa bude aj odškodňovať. Poisťovňa začne s vyplácaním, keď bude mať nahlásené škody od všetkých klientov.
Lehota na nahlasovanie škôd je šesťmesačná, takže je možné, že skôr, ako o pol roka, klienti svoje peniaze späť nedostanú. Vidina dovolenky počas tohto leta sa tak mnohým zrejme definitívne rozplynie.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo