Za dovolenky zaplatili tisíce eur. Sklamaní cestujúci sa cítia podvedení, hovoria o chrapúnstve.
V utorok (1. 7.) oznámila svoj úpadok cestovná kancelária Happy Travel, ktorej konateľom bol prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Roman Berkes. Ten zo svojej funkcie rezignoval.
Ľudia, ktorí si kúpili dovolenku cez spomínanú cestovku, ostali poriadne zaskočení. O krachu sa dozvedeli z médií.
Jednou z nich je aj slobodná mamička Simona z Nitry. Na dovolenku mala ísť koncom júla letecky z Piešťan do Turecka. Za dovolenku zaplatila skoro 2000 eur.
Cestovať mala so svojou mamou a päťročnou dcérou. „Už jej zostali len oči pre plač ako aj všetkým nám ostatným,“ poznamenala pre TVNOVINY.sk. Na dovolenku šetrili celý rok a veľmi sa na ňu tešili.
Podľa jej slov poisťovňa Generali, s ktorou mala cestovná kancelária uzatvorené poistenie v prípade insolvencie, nedvíhala telefonáty alebo boli stále obsadení. „Ja som sa tam nedovolala vôbec, asi 30-krát som sa pokúšala dovolať,“ hovorí Simona.
Poisťovňa nás informovala, že počas prvých dní od zverejnenia informácie o úpadku cestovnej kancelárie Happy Travel zaznamenali niekoľko stoviek hlásení. „Definitívne čísla budeme vedieť až po nahlásení všetkých poistných udalostí dotknutých klientov. Na nahlasovanie škôd majú klienti šesť mesiacov,“ uviedla špecialistka externej komunikácie Catherine Černochová.
„Operátori sú od vyhlásenia úpadku cestovnej kancelárie v plnom nasadení. Prosíme dotknutých klientov, aby sa riadili pokynmi, ktoré sú zverejnené na webe,“ doplnila.
Do prípadu sa zapojil aj generálny prokurátor Maroš Žilinka. Nariadil preveriť, či Happy Travel pri krachu nezavádzala klientov a nepredávala zájazdy vedome v čase, keď už nemohla svoje služby splniť.
„V súvislosti s medializovaným úpadkom cestovnej kancelárie HappyTravel.sk som uložil preveriť, či nedošlo ku konaniu zakladajúcemu podozrenie z trestného činu podvodu tým, že boli s klientmi uzatvárané zmluvy a prijímané finančné prostriedky v čase, keď osobám konajúcim v mene cestovnej kancelárie už muselo byť so zreteľom na všetky okolnosti zrejmé, že nenaplnia záväzky voči klientom,“ uviedol Žilinka.
„Vedome nás zavádzali, vedeli o tom dlhšie a predávali nám stále zájazdy,“ myslí si rozhorčená klientka Simona.
S partiou kamarátov mal do Turecka ísť aj Matúš. Dovolenku si kúpili v sobotu (28. 6.), zaplatili 2400 eur.
„Tešili sme sa iba tri dni a zrazu prišla info aj to iba na stránke Happy Travel, že sú v úpadku – žiadna SMS, e-mail, nič. Totálne chrapúnstvo, keďže museli vedieť už dávno, že cestovná kancelária nie je schopná plniť záväzky,“ uviedol. Ostali bez dovolenky aj bez peňazí.
„Leto 2025 je pre nás tým pádom uzavreté,“ uzavrel Matúš.
Pozrite si rozhovor s riaditeľom skrachovanej cestovky Romanom Berkesom z 2. júla:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo