Black Friday očami Slovákov: Mladí nakupujú vo veľkom, starší zľavám neveria

Televízne noviny Markíza, správy pre celé Slovensko.

Black Friday sa stal pevnou súčasťou nákupného správania Slovákov, no zároveň je to fenomén, ktorý vyvoláva veľa otázok o reálnosti zliav či o tom, kto na ne vlastne reaguje najviac.

Prieskum spoločnosti NMS Market research ukazuje, že časť ľudí vidí v Black Friday príležitosť, iní skôr marketingový trik.

Kým si mladšia generácia obdobie zliav vyslovene plánuje, starší spotrebitelia sú podstatne zdržanlivejší.

O Black Friday sme sa v štúdiu TN live rozprávali s Denisou Lakatošovou z NMS.

Tretina Slovákov plánuje nakupovať počas Black Friday. 

„Zisťovali sme aj, ako tieto zľavy vnímajú. Zistili sme, že tento vzťah je celkom ambivalentný. Približne 42 percent považuje zľavy počas Black Friday za výhodné. Viac ako tretina Slovákov ich považuje za nevýhodné,“ uviedla Lakatošová.

Prečítajte si tiež:

Slováci sú opatrní

Veľká časť Slovákov je tak opatrná a má naštrbenú dôveru voči zľavám. 

Zaujímavý je výrazný rozdiel medzi generáciami. Najmä Generácia Z zľavy aktívne využíva.

„U nich je Black Friday prirodzenou súčasťou roka. Odkedy začali nakupovať, tak mnohí z nich disponujú vlastnou hotovosťou. Zároveň je Black Friday pre nich príležitosťou dopriať si nejakú elektroniku alebo drahšie značkové oblečenie, na ktoré inokedy nemajú peniaze,“ vysvetlila Lakatošová.

Rôzne ponuky a pripomienky Black Friday na nich vyskakujú aj na sociálnych sieťach. 

Celý rozhovor si môžete pozrieť v priloženom videu.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

TOP ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Obchod

Dôležité udalosti