Nákupná horúčka sa rozbehla. Po Black Friday pokračuje vlna objednávania darčekov a kuriéri prežívajú najrušnejšie týždne v roku. Upozorňujú, aby sme s nákupmi nečakali do poslednej chvíle. Dobrou správou je, že doručovanie si vieme uľahčiť jednoduchými trikmi.
Balíkov pribúda každým dňom a s blížiacimi sa Vianocami tempo rastie. Internetové nákupy zaplavujú kuriérske spoločnosti.
„Na Slovensku nastal doslova nákupný online ošiaľ,“ povedal Pavel Ďurík, hovorca spoločnosti Packeta.
„Fičíme naplno, tie objemy oproti štandardným dňom počas roka sú minimálne o 50 percent vyššie,“ uviedol Milan Jurík, prevádzkový riaditeľ DPD.
Nápor balíkov dá kuriérom zabrať. Môže to spôsobiť meškania či problémy s vyzdvihovaním zásielok z preplnených balíkoboxov.
Na to, aby balík prišiel načas a bez komplikácií, môžu pomôcť služby, ktoré doručenie uľahčia. Napríklad aplikácie.
„Je možnosť, keď nie je doma, aby si ho dal presmerovať do odberného miesta alebo balíkoboxu, takisto si ho môže presmerovať na inú adresu, prípadne iný čas,“ opísal Jurík.
„Ak si ju teda nestihnú vyzdvihnúť v balíkoboxe, kde je štandardne uložená pár dní, nepošleme ju späť odosielateľovi, ale počká ich na pošte,“ dodala k možnostiam Eva Peterová, hovorkyňa Slovenskej pošty.
S vyzdvihnutím však netreba otáľať. Prepravcovia môžu pre kapacity skracovať úložné lehoty.
Doručovatelia pripomínajú dôležitý dátum. Ak chcete mať istotu, že zásielka dorazí do Štedrého dňa, musíte ju objednať do štvrtka 18. decembra.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo