Slovákov denne vytáčajú výdajné boxy. Balíky chodia na zlé adresy alebo úplne miznú

Z-Box s klávesnicou
Z-Box s klávesnicou Zdroj: Packeta

Sú stratené, v boxe spolu s iným balíkom alebo skončia u iného adresáta. Na internete sa množia sťažnosti ľudí týkajúce sa doručovania zásielok. Problémy sa netýkajú len vianočného obdobia, no vzhľadom na enormné množstvo balíčkov je to v tomto období ešte výraznejšie. Opýtali sme sa spoločnosti Packeta, ako majú ľudia riešiť problémy so stratenými zásielkami, prípadne ako problému predchádzať.

„Dňa 3. novembra som posielala cez Packetu vianočný darček pre dieťa kamarátky, ktorá býva ďaleko. Všetko ohľadom odoslania balíka bolo splnené, všetko zaplatené. Do dnešného dňa o balíku neviem nič. Nemáte poistený balík = Packeta ho automaticky nerieši, vrátia vám biednych 15 eur. Denne mizne neskutočné množstvo balíkov, ktoré buď nedoručia dotyčnému človeku, ktorému balík patrí, alebo zamenia balíky a príjemcom prídu odlišné,“ uviedla čitateľka Viktória.

„Do Z-boxu v Hnúšti som vložila dôkladne zabalenú zásielku s úplne novým telefónom. Jediné šťastie v tomto prípade bolo, že zásielku som nechala v pôvodnom obale, ako mi prišiel od kuriéra, t. zn. bolo tam moje telefónne číslo. Zásielku prijali najprv vo Zvolene v poriadku, ale ako došla do Bernolákova, koniec. Už sa odtiaľ nepohla, aj keď aplikácia ukazovala, že sa doručuje na výdajné miesto. O dva dni večer mi volala pani z obce Tureň, okres Senec, že balík s adresátom bol u nich v boxe, ona dostala kód na otvorenie schránky a vnútri krabice bol štítok s jej menom. Neuveriteľné niečo,“ napísala čitateľka Petra.

„Viacerí používatelia dostávajú nesprávne balíky, často úplne zamieňané a pri Z boxoch, kde sú len kódy, bez mena alebo adresy príjemcu, sa to stáva najčastejšie. Tento problém sa pravidelne opakuje a mnoho ľudí zdieľa svoje skúsenosti v skupinách na Facebooku,“ napísala do redakcie tvnoviny.sk čitateľka, ktorá si priala zostať v anonymite.

V skupine zriadenej na sociálnej sieti pribúdajú podnety denne. Tento verejný priestor využívajú zákazníci na to, aby oznámili, že im prišla zlá zásielka a skúsili nájsť pravého adresáta s vierou, že jemu došla práve tá ich.

Prečítajte si tiež:

Reakcia spoločnosti

S problémom sme oslovili aj doručovaciu spoločnosť.

„Packeta doručuje mesačne milióny zásielok a dlhodobo si drží len približne 0,13 percenta reklamácií v pomere k celkovému počtu zásielok, aj napriek výraznému medziročnému rastu ich počtu. V našom procese však bude vždy prítomný aj ľudský faktor a žiadny systém nie je stopercentný. Rozumieme frustrácii, ktorú spomínané situácie spôsobujú,“ uviedol marketingový manažér spoločnosti Anton Kukučka.

Skupina, ktorá vznikla na sociálnej sieti pre riešenie zle doručených alebo nedoručených zásielok, však nie je nástrojom, s ktorým by vedeli pracovať a zákazníkom pomôcť.

„Nebola vytvorená ani nie je spravovaná Packetou a z dôvodu pravidiel Meta ju nevieme ani efektívne monitorovať,“ vysvetlil Kukučka.

Prečítajte si tiež:

Podávajte reklamácie

„Preto apelujem na zákazníkov, aby riešili akékoľvek problémy výhradne cez naše oficiálne kanály. Najmä kontaktný formulár, kde je k dispozícii náš vyškolený zákaznícky servis,“ zdôraznil.

Upozorňuje, že v prípade reklamácie nemôžu sami priamo odškodniť príjemcu zásielky. To však neznamená, že človek príde o zásielku aj peniaze. Pôjde to však inak.

„Podľa platnej legislatívy môžeme v prípade reklamácie odškodniť len odosielateľa zásielky (typicky e-shop). Zákazník sa teda musí obrátiť priamo na e-shop, ktorý mu po našom uznaní reklamácie zabezpečí vrátenie peňazí alebo náhradnú zásielku,“ vysvetlil marketingový manažér.

Prečítajte si tiež:

„Poistenie“ zásielky

S doručovaním zásielok medzi dvomi fyzickými osobami je to inak.

„Pri zásielkach medzi fyzickými osobami Packeta neponúka klasické poistenie, ale službu Zadaná hodnota v aplikácii. Uvedením hodnoty tovaru (maximálne 200 eur) vieme v prípade uznanej škody preplatiť jej skutočnú výšku až do tejto hodnoty,“ vysvetlil čo najbezpečnejší postup, aby ste neprišli o peniaze aj zásielku.

Za túto službu zaplatíte príplatok tri centy, teda 0,03 eura za každých päť eur hodnoty balíka. Aktivovať si ju môže každý v aplikácii pri odosielaní zásielky. „Hodnota do 15 eur je pre každého zákazníka automaticky zdarma,“ dodal Kukučka.

Nákupná horúčka je v plnom prúde. Aj po Black Friday pokračuje vlna objednávania darčekov:

 

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

TOP ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Exkluzívne

Dôležité udalosti