Zákazník Ikey sa na sociálnej sieti sťažoval na samoobslužné pokladne v predajni.
Na sociálnej sieti sa objavil príspevok rozhorčeného zákazníka Ikey. Sťažoval sa na to, že v obchode je viac samoobslužných pokladní než ľudí.
„Keď som upozornil, že nechcem blokovať tovar, pretože nie som zamestnanec Ikea, odpoveďou bol len zhovievavý úsmev. Kam sa to posúva? O pár mesiacov si možno budú zákazníci sami vykladať tovar do regálov… Firmy šetria, ľudia platia svojím časom,“ uviedla stránka Nekŕmte nás odpadom, ktorá názor zákazníka zverejnila.
Príspevok vyvolal rôzne reakcie. Niektorí komentujúci súhlasia, iní v samoobslužných pokladniach problém nevidia.
Ide o jeden z mnohých podobných príspevkov. Ľudia v poslednom období na sociálnych sieťach často kritizujú samoobslužné pokladne. Argument býva rovnaký – nechcú si blokovať tovar, ak v obchode nepracujú.
Dáta však hovoria niečo iné než komentáre online.
Podľa hovorkyne spoločnosti Ikea Nicol Richterovej zákazníci v skutočnosti uprednostňujú samoobslužné pokladne. „Ešte pred akýmkoľvek naším zásahom tvorili približne 70 percent všetkých nákupov,“ podotkla pre TVNOVINY.sk.
Ikea od septembra počas pracovného týždňa v určitých hodinách otvára iba samoobslužné pokladne. „V súčasnosti ich využíva približne 85 percent zákazníkov, pretože ide o najrýchlejší spôsob platenia s minimálnym čakaním,“ uviedla Richterová.
„Rozumieme, že zmeny môžu vyvolať diskusiu, a preto venujeme každej spätnej väzbe pozornosť. Naši zamestnanci sú v predajni vždy prítomní pri samoobslužných pokladniach, pripravení pomôcť a v prípade potreby zákazníkovi tovar aj nablokovať,“ doplnila na margo kritiky s tým, že výrazné negatívne reakcie neevidujú.
Ambíciu fungovať úplne bez pokladníkov však Ikea nemá. „Ľudia zostávajú kľúčovou súčasťou nášho fungovania a naša obsluha ostáva zákazníkom plne k dispozícii,“ uzavrela hovorkyňa.
Pozrite si reportáž o unikátnom modeli nakupovania u našich susedov:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo