Predvianočný zhon zasahuje aj pošty. Odporúča sa preto využívať služby, ktoré uľavia pobočkám aj zákazníkom.
Predvianočné obdobie každoročne prináša zvýšený pohyb ľudí v nákupných centrách, na cestách aj v hromadnej doprave. Výnimkou nie sú ani pobočky Slovenskej pošty, ktoré v týchto dňoch čelia najväčšej vyťaženosti v roku.
Pošta preto varuje zákazníkov, aby si svoje poštové záležitosti nenechávali na poslednú chvíľu a využili dostupné alternatívy, ktoré dokážu ušetriť čas aj nervy.
Slovenská pošta eviduje v predvianočných týždňoch výrazne vyšší počet klientov. Čakanie sa podľa aktuálnych údajov pohybuje od dvoch do 18 minút, výnimočne môže dosiahnuť až 45 minút.
Dlhšie čakacie doby sú spojené najmä so službami, ktoré si vyžadujú viac času, ako sú elektronické služby štátu či vybavovanie produktov partnerských spoločností.
Zákazníkom odporúčajú, aby svoje záležitosti vybavovali priebežne a ideálne mimo špičky.
„Zodpovedným plánovaním, využívaním moderných digitálnych riešení a samoobslužných zariadení môžu zákazníci ušetriť čas a vybaviť svoje zásielky pohodlne, bez stresu,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová.
Výhodou pre mnohých klientov môžu byť pobočky umiestnené v nákupných centrách. Tie majú často rozšírené otváracie hodiny, vrátane večerov a víkendov.
Zákazníci tak môžu spojiť vybavenie pošty s bežným nákupom a vyhnúť sa najvyťaženejším hodinám počas pracovných dní.
Alternatívou ku klasickej pobočke sú samoobslužné BalíkoBOX-y, ktoré umožňujú podanie aj vyzdvihnutie zásielok nonstop, sedem dní v týždni.
Niektoré zariadenia disponujú aj poštovou schránkou, vďaka ktorej možno podať list bez vstupu na pobočku, či už so známkou alebo po online podaji.
Veľkým pomocníkom je mobilná aplikácia Slovenskej pošty. Umožňuje sledovať zásielky, podať balík online alebo si vopred vygenerovať poradový lístok na pobočkách s vyvolávacím systémom. Vďaka aplikácii zároveň nestratíte prehľad o aktuálnom počte čakajúcich klientov.
Žltý lístok v schránke nemusí znamenať povinnú návštevu pobočky. Opakované doručenie či presmerovanie zásielky je možné vybaviť online, telefonicky alebo cez aplikáciu. Od januára 2026 budú tieto služby pre klientov úplne bezplatné.
O zmene cenníka na Slovenskej pošte sme informovali aj vo večernom spravodajstve. Viac sa dozviete vo videu nižšie.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo