Muž po finančnom krachu zháňal spôsob, ako zaplatiť svadbu. Nakoniec prišiel s netradičným riešením.
Francúzsky podnikateľ Dagobert Renouf si zúfalo túžil zobrať svoju snúbenicu Annu Plyninu za ženu, narážal však na problém – na svadbu nemal financie.
V lete totiž muž narazil na finančné dno a hrozilo mu, že príde aj o strechu nad hlavou.
Rozhodol sa preto pre nezvyčajný krok – na sociálnych sieťach zverejnil príspevok, v ktorom sa ľudí a podnikateľov pýtal, či by boli ochotní sponzorovať jeho svadbu tým, že si kúpia reklamné miesto na jeho saku.
Príspevok sa stal virálnym.
„Toto leto som bol úplne na mizine, blízko bezdomovectva, ale stále som si chcel vziať svoju ženu,“ povedal Renouf pre magazín PEOPLE.
„Požiadal som o pomoc svoju komunitu podnikateľov na sociálnych sieťach a niekto žartoval, že mi dá 500 eur, ak dám na oblek svoje logo. Potom sa to rozmohlo a ďalší ľudia povedali, že by to urobili tiež,“ opísal zrod myšlienky podnikateľ.
Big thanks to the 26 startups who helped us pay for our wedding, it was a beautiful day ? (full cinematic video coming soon) pic.twitter.com/2LDcrjjws5
— Dagobert - Corporate sellout ? (@dagorenouf) October 26, 2025
Následne Renouf vytvoril webovú stránku, kde predával reklamné miesta na saku.
Budúcej manželke sa spočiatku nápad nepozdával, no potom, ako jej Renouf sľúbil, že miesta nebudú predávať spoločnostiam, s ktorými nezdieľajú spoločné hodnoty, ustúpila.
Stretával sa však aj s negatívnymi reakciami. „Je to také zlé. Je to nechutné,“ opisuje komentáre podnikateľ pre Business Insider.
Muž predával miesta na svojom saku od 300 až po 2 000 dolárov v závislosti od umiestnenia a viditeľnosti.
Záujemcom sľúbil, že sako bude mať oblečené počas ceremoniálu aj na fotkách a videách, ktoré zverejní na sociálnych sieťach.
Nakoniec sa mu podarilo presvedčiť 26 spoločností, ktoré si miesto na saku skutočne kúpili.
Svadba sa nakoniec konala 25. októbra v spoločnosti 16 hostí. Videá a fotografie z obradu nakoniec naozaj obleteli celý svet.
Hosťom sa jeho sako páčilo.
„Sako vyzeralo veľmi luxusne a elegantne, ešte viac naživo. Takže nič nepokazilo. V skutočnosti som bol viac vystresovaný ako ktokoľvek iný, pretože som sa vždy snažil uistiť, že každé logo je na fotkách viditeľné,“ tvrdí ženích.
Renouf nakoniec na svadbe príliš neušetril – takmer prerobil.
Samotné sako s nášivkami ho stálo približne 5 200 dolárov z 10 000 vyzbieraných. Keďže tieto dary prijal ako podnikateľ, musel z nich zaplatiť aj daň vo výške 2 500 dolárov.
Ďalšie výdavky predstavoval profesionálny fotograf, ktorý mal celú svadbu zaznamenať.
Ako sa však ukázalo, muž svojou vytrvalosťou a schopnosťou predať za krátky čas toľko reklamného miesta zaujal jedného zo svojich sponzorov – start-up Comp AI. Spoločnosť mu ponúkla pracovné miesto v predaji.
„Vďaka tomuto som si našiel prácu svojich snov,“ dodal.
V Grécku predávajú špeciálnu ryžu určenú pre veľký deň novomanželov. Viac sa dozviete v reportáži:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo