Podľa rozsudku zavádzal zákazníkov tým, že zľavy nepočítal z najnižšej ceny za posledných 30 dní, ale z odporúčanej maloobchodnej ceny.
Diskontný reťazec Aldi Süd, ktorý prevádzkuje viac ako 12-tisíc predajní po celom svete, čelil žalobe zo strany spotrebiteľov. Súd dal napokon za pravdu žalobcom a rozhodol, že firma porušila pravidlá pri uvádzaní zliav.
Podľa portálu N-TV Aldi v letákoch a na regáloch prezentovalo zľavy, ktoré však neboli vypočítané z najnižšej ceny za posledných 30 dní, ako to vyžaduje zákon. Namiesto toho reťazec porovnával svoje ceny s takzvanou odporúčanou maloobchodnou cenou. Tá ale nie je právne záväzná.
Ako príklad uvádzajú spotrebiteľské organizácie energetický nápoj, ktorý Aldi predávalo za 99 centov. Odporúčaná cena však bola 1,29 eura, a reťazec rozdiel prezentoval ako 23-percentnú zľavu, hoci produkt sa za vyššiu cenu v skutočnosti nepredával.
Žalobu podalo Spotrebiteľské centrum v Bádensku-Württembersku. „Teší nás, že súd ukončil tieto cenové praktiky, ktoré zákazníkov zavádzali,“ uviedla právnička Gabriele Bernhardtová pre portál MT.
Aldi Süd sa s podobnými problémami stretáva opakovane. Spotrebiteľské centrum firmu úspešne žalovalo už v apríli tohto roka, vtedy sa však reťazec proti rozhodnutiu odvolal. Okrem Aldi čelia žalobám za zavádzajúce zľavy aj ďalšie známe značky, ako Amazon, Penny, MediaMarkt-Saturn či Otto.
Balíčky z Číny budú drahšie. Podrobnosti si môžete pozrieť v reportáži nižšie:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo