Poznáte nový trend s názvom letisková teória? Ľudia sa na sociálnych sieťach pretekajú, kto sa rýchlejšie dostane cez kontroly.
Nový trend, ktorý sa šíri sociálnou sieťou TikTok, sa nazýva „teória letiska“. Nabáda, aby ľudia prišli na letisko iba 15 minút pred nastupovaním do lietadla, píše CNN.
Ľudia si myslia, že ak si všetko zabezpečili online a na letisko dorazia iba s príručnou batožinou, dostanú sa cez všetky kontroly rýchlejšie a práve včas na to, aby nastúpili do lietadla.
„Je to o tom, či naozaj potrebujete prísť na letisko v určitom časovom predstihu, aby ste stihli let,“ uviedla tvorkyňa obsahu na sociálnej sieti Betsy Grunch.
Jej sa to podarilo za neuveriteľných 18 minút, keď popritom utekala celým letiskom.
Teóriu otestoval aj tvorca obsahu James Shaw spolu so svojou manželkou Terri a s dcérou Naomi. Nechceli však riskovať, že svoj let nestihnú.
Na letisko dorazili s 90-minútovým predstihom. Za účelom otestovania teórie použili stopky, ktorými si zmerali svoju cestu cez kontroly. K odletovej bráne sa dostali za menej ako 13 minút, a to ani nemuseli utekať.
Tvorcovia videí však prízvukovali, že to nie je pre tých, ktorí nemajú skúsenosti s lietaním alebo v nich cestovanie vyvoláva stres.
Ak „si nie ste istí, áno, príďte tam trochu skôr, aby ste sa tým nemuseli stresovať. A potom si choďte dať šálku kávy, oddýchnite si a užívajte si cestovanie,“ povedal Shaw.
Grunch aj Shaw sa zhodli v tom, že by tento trend nikdy nevyskúšali na medzinárodnej ceste, pretože s tým súvisia ďalšie bezpečnostné procesy a pretože finančné riziko, ak by sa im to nepodarilo, je ešte vyššie.
Mnoho online videí s teóriou o letisku dokázalo, že je možné dostať sa k bráne len za 15 alebo 20 minút, ale tieto videá nehovoria, že by to tak ľudia mali robiť.
Časová rezerva je podľa hovorcu šiesteho najrušnejšieho letiska na svete Denver International dôležitá, pretože sa môže stať hocičo, s čím ľudia nerátajú.
Slovenské letiská sa už pripravujú na letnú sezónu. Viac sa dozviete v reportáži:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo