Veľké zmeny vo WhatsAppe. Dotknú sa miliárd používateľov

Veľké zmeny vo WhatsAppe. Dotknú sa miliárd používateľov
Ilustračná snímka Zdroj: shutterstock/Martin

Jedna z najpopulárnejších komunikačných aplikácií plánuje veľké novinky. WhatsApp postupne zavedie reklamy a umožní predplácať si niektoré kanály. Ochrana súkromia má byť vraj zachovaná.

WhatsApp denne používa až 1,5 miliardy ľudí po celom svete. Aplikácia, ktorú vlastní spoločnosť Meta, doteraz odolávala komerčnému tlaku a zostávala bez reklám. To sa však čoskoro zmení. Podľa britského portálu Express sa v priebehu niekoľkých mesiacov začnú v aplikácii objavovať reklamy, konkrétne v sekcii Aktuality.

Meta zároveň pracuje na zavedení predplatného pre niektoré kanály, ktoré používateľom umožní podporiť obľúbený obsah. Správcovia kanálov si budú môcť priplatiť aj za ich propagáciu medzi ďalšími používateľmi.

Prečítajte si tiež:

Súkromné správy ostávajú bez reklám

Meta ubezpečuje, že reklamy budú cielené len na základe obmedzených údajov, ako sú jazyk, mesto či krajina používateľa. Nezhromažďujú sa osobné údaje ani telefónne čísla a reklamy sa nebudú zobrazovať v súkromných četoch.

Novinky sa budú zavádzať postupne a spočiatku len na vybraných trhoch. V Európskej únii nebudú dostupné skôr ako v roku 2026. „WhatsApp nás o tom informoval. V blízkej budúcnosti sa plánujeme stretnúť, aby sme prebrali ďalšie podrobnosti,“ uviedol Des Hogan z írskeho úradu na ochranu osobných údajov pre portál Politico.

Aktuálne zarába WhatsApp predovšetkým prostredníctvom firemných účtov, ktoré sú spoplatnené. Pridanie reklám tak naznačuje snahu spoločnosti zvýšiť príjmy a zároveň využiť obrovský potenciál svojej používateľskej základne.

Pozrite si archívnu reportáž o podvodoch cez Whatsapp:

Práve sa číta

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

K téme Veda a technika

Dôležité udalosti