Navyše len pár dní po nehode riešili ďalšiu nebezpečnú situáciu.
Stanoviť príčinu leteckej katastrofy je bez výsledkov z oficiálneho vyšetrovania veľmi ošemetné. Koluje mnoho teórií, prečo Boeing 787 Dreamliner havaroval. Najčastejšie sa objavujú tri.
Zaznievajú domnienky, že piloti vôbec nevysunuli klapky na krídlach. Lietadlo tak nemalo dostatočný vztlak.
Aj ďalšia teória súvisí s klapkami. Keďže lietadlo išlo k zemi len pár metrov po vzlete, kopilot si mohol pomýliť páku a klapky predčasne zatiahol.
Je aj veľmi pravdepodobné, že zlyhali oba motory. Zo záberov sa javí, že lietadlo aktivovalo systém RAT. Je to malá vrtuľa, ktorá slúži na generovanie elektriny. Systém sa aktivuje len v kritických situáciách, ako je práve zlyhanie motorov.
Známy pilot a influencer, ktorý si hovorí kapitán Steve, vo svojej analýze tvrdí, že prúdové motory na lietadle nefungovali vôbec a krútila sa len spomínaná vrtuľa.
„Ak by ste sa nepozerali, znie to, akoby nad vami preletelo malé jednovrtuľové lietadlo,“ hovorí.
Spoločnosť Air India potvrdila, že pri udalosti zahynulo viac ako 200 ľudí, najviac občanov Indie. Vyšetrovanie a analýza čiernych skriniek si vyžiada ešte veľa času.
„Chápeme, že ľudia túžia po informáciách. Prosím, vedzte, že zverejníme len tie detaily, ktoré budú presné a overené. Všetko musia byť fakty, nie špekulácie,“ vyhlásil Wilson Campbell, riaditeľ Air India.
Od tragédie prešli len tri dni a spoločnosť Air India má ďalší problém, opäť s rovnakým typom Boeingu. Lietadlo muselo pristáť krátko po vzlete na trase z Hongkongu do Naí Dillí. Dôvodom bolo podozrenie na technickú chybu.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo