Prieskum ukázal, že využiť zľavy počas Black Friday plánujú najmä príslušníci mladej generácie.
Nákupný sviatok Black Friday, ktorý sa na Slovensko dostal z USA, sa v ostatných rokoch v našich obchodoch naplno etabloval, či už ide o online predaj alebo kamenné obchody.
Viaceré z nich neponúkajú zľavy len deň po americkom Dni vďakyvzdania, na ktorý Black Friday každoročne pripadá, ale už aj niekoľko dní či týždňov predtým.
Ako ukázal prieskum agentúry NMS, využiť výhodné ponuky počas Black Friday plánuje 31 percent zákazníkov. Ide predovšetkým o mladých ľudí z Generácie Z, nakupovať chce 58 percent z nich.
Naopak, svoje peňaženky sa najmenej chystá otvárať generácia nad 61 rokov, takzvaní Baby boomers.
„Generácia Z vyrástla v ére digitálneho nakupovania a Black Friday je pre nich prirodzenou súčasťou roka. Kombinujú vysokú online gramotnosť s ekonomickým tlakom – vedia porovnávať ceny v reálnom čase, ale zároveň majú obmedzené rozpočty. Pre nich je Black Friday jedinečná šanca získať elektroniku či značkové oblečenie, ktoré by si inak nemohli dovoliť,“ uviedla analytička z NMS Denisa Lakatošová.
Práve elektronika a oblečenie či obuv je to, čo sa podľa respondentov počas Blak Friday oplatí nakupovať najviac. Nasledujú domáce spotrebiče, kozmetika a parfumy či športové potreby.
Sú však zľavy počas Black Friday výhodné? Ako ukazujú výsledky prieskumu, časť Slovákov je voči nim skeptická.
Za výhodné ich považuje 42 percent, opäť sú to predovšetkým príslušníci mladej generácie. Opak si myslí 35 percent, ide najmä o staršiu generáciu a mužov.
„Tento skepticizmus je pravdepodobne výsledkom mnohých skúseností so ‚pseudozľavami‘, keď obchodníci pred Black Friday zdražia produkty, aby potom mohli ponúknuť zdanlivo výhodné akcie,“ tvrdí Lakatošová.
Na online prieskume sa zúčastnilo 1 002 respondentov. Zber dát prebiehal na reprezentatívnej vzorke online populácie Slovákov vo veku 18+ od 1. do 5. októbra 2025.
Slováci ani tento rok neplánujú šetriť na darčekoch, hoci životné náklady stúpli. Prečo to tak je? Aj o tom sme sa na TN live rozprávali s Jaroslavom Ondrušekom, analytikom spoločnosti Home Credit. Celý rozhovor si môžete pozrieť vo videu nižšie:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo